کد خبر ۵۸۴۵۱ ۴۳۶ بازدید انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۷
برادر شهید لطفی‌نیاسر در گفت‌وگو با فارس:

داغ گریه بر برادر شهیدم بر دل رژیم صهیونیستی می‌ماند/ حمله صهیونیست‌ها به T4 مقدمه سقوط آنهاست

برادر شهید مهدی لطفی‌نیاسر گفت: داغ ناله و گریه بر شهیدمان را بر دل رژیم صهیونیستی می‌گذاریم و نه تنها در این مسیر دست از ولایت بر نمی‌داریم بلکه با شدت و قدرت بیشتر با فرماندهی مقام معظم رهبری این راه را تا انتها می‌پیماییم.

خبرگزاری فارس_ فاطمه جمالزاده؛ شهادت تعدادی از رزمندگان ایرانی در پی حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی T4در حومه حمص که بامداد روز دوشنبه 20 فروردین ماه سال جاری اتفاق افتاد، این رژیم غاصب را به نابودی حتمی نزدیکتر کرد.

گویی رژیم صهیونیستی، خود نیز بوی این نابودی زود هنگام به مشامش رسیده است که اینگونه مضطربانه و عجولانه به بهانه حمله به سوریه با هم‌پیمانی آمریکا و عربستان سعودی لشکریان سست عنصر خود را به خط کرده است. لشکرکشی می‌کند و غافل است از اینکه در جبهه مقاومت اسلامی‌ ما ایمان، غیرت و انسانیت حرف نخست را می‌زند؛ ایمانی که هیچ چیز را یارای مقابله با آن نیست، غیرتی که اگر گل کند تمام هستی آنان را به یکباره به آتش می‌کشد و انسانیتی که هیچ حد و مرزی ندارد.

شهید «مهدی لطفی نیاسر» از بسیجیان استان قم و برادر رئیس صدا و سیمای مرکز قم نیز یکی از شهدای ایران طی حمله رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی T4 است، شهیدی که آرزو داشت در میدان نبرد اگر می‌کشد صهیونیست بکشد و اگر شهید می‌شود به دست صهیونیست‌ها شهید شود.

ویژگی‌های بارز اخلاقی شهید مهدی لطفی نیاسر، علت حضور وی در جبهه مقاومت و نوع مواجهه خانواده این شهید با شهادت وی از جمله محورهایی هستند که پیرامون آن با حجت‌الاسلام محمد لطفی نیاسر، برادر این شهید و رئیس صدا‌وسیمای مرکز قم به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

فارس: چه لزومی برای حضور برادر شما در جبهه مقاومت وجود داشت؟

لطفی‌نیاسر: ما مسلمانان آرمان‌هایی داریم که یکی از این آرمان‌ها دفاع از مظلوم است؛ همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در زمینه دفاع از مظلوم هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستیم.

همچنین بر اساس فرمایش امام علی(ع) مبنی بر اینکه:« اگر کسی بنشیند تا دشمن وارد خانه‌ او شود، ذلیل خواهد شد.» برادرم اجازه نمی‌داد مردم کشورش ذلیل شوند و غیرتش او را به میدان نبرد کشاند.

دشمن صهیونیستی بارها با اقدامات خود نشان‌ داده‌ است که به هیچ حد و مرز و قانونی پایبند نیست؛ از این رو ضروری است برای حفظ عزت، استقلال و کشورمان در راستای حفظ، استحکام و گستردگی جبهه مقاومت تلاش کنیم. این مسئله نیز یکی از آرمان‌های آقا مهدی بود.

    

*شهید «مهدی لطفی نیاسر» به فرامین مقام معظم رهبری توجه ویژه داشت

فارس: آقا مهدی فرزند چندم خانواده بودند؟ کمی از خلقیات ایشان برایمان بگویید؟

لطفی‌نیاسر: مهدی فرزند چهارم خانواده بود. از جمله خصوصیات اخلاقی بارز وی جدیت در کار و تحصیل و همچنین تلاش ویژه در راستای تحقق سخنان و فرامینی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح می‌شد، بود. نگاهش متمرکز بر تحصیل، تحقیق، طراحی و نگاه به آینده بود.

ساده‌زیستی مهدی کاملاً در زندگی‌اش پیدا بود. بی‌ادعا بودن او زبانزد همه دوستان و آشنایان بود، خیلی از کسانی که او را می‌شناختند تا پس از شهادتش از شغل و فعالیت‌های وی بی‌خبر بودند.

 

فارس: شهادت آقا مهدی در نگاه خانواده شما چگونه است؟

لطفی‌نیاسر: در خانواده ما پنج فرزند بودیم، برای عرض خبر شهادت مهدی به پدرم گفتم:« باید خمس فرزندان خود را به اسلام و انقلاب تقدیم کنید.»

وقتی اینگونه خبر شهادت مهدی را به پدرم دادم تنها جمله‌ای که در جواب گفت این بود که:« هیچ مانعی ندارد.» نیم ساعت بعد تعدادی از نیروهای سپاه و مجموعه‌ای از دوستان برای عرض خبر شهادت مهدی به منزل پدرم آمدند، در این جلسه پدرم حدود 40 دقیقه درباره ارزش شهادت، راهی که مهدی در آن وارد شده است و ارزش مقاومت در این راه صحبت کرد و من بی‌تابی از پدرم ندیدم.

 

*حمله رژیم صهیونیستی به T4 مقدمه سقوط صهیونیست‌هاست

فارس: مادر آقا مهدی چطور با این مسئله مواجه شدند؟

لطفی‌نیاسر: مادرم نیز همانند پدرم رفتار کرد. روزی که در منزل پدرم برنامه‌ای برای آقا مهدی برگزار شد مشاهده کردم که مادرم در حال آرام کردن بقیه است.

مادرم، خواهر شهید هم هست؛ شهید میرسیفی برادر مادرم در سال 61 به شهادت رسیدند.

فارس: خودتان چگونه از شهادت برادرتان مطلع شدید؟ وقتی متوجه این خبر شدید عکس‌العملتان چه بود؟

لطفی‌‌نیاسر: برخی از دوستانم به دفترم آمدند و به من اطلاع دادند که طی حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به فرودگاه نظامی T4، برادرم به شهادت رسیده است. پس از شنیدن این خبر گفتم:« ان‌شاءالله که خیر است . . . » سپس رفتم برای پیگیری کارهای لازم.

 

فارس: بر اساس فرهنگ قرآنی بفرمایید به ناحق ریخته شدن خون‎ افرادی مانند برادر شما چه سرنوشتی را برای رژیم صهیونیستی رقم خواهد زد؟

لطفی‌نیاسر: بر اساس فرهنگ قرآنی وقتی خونی به ظلم بر زمین ریخته می‌شود، خود خداوند حاکم و انتقام‌گیرنده آن خون است.

همچنین بارها ثابت شده است که جوشش خون شهدا موجب حرکت مردم و افزایش بصیرت اجتماعی جامعه مسلمانان می‌شود. همانگونه که سیدحسن نصر‌الله در سخنرانی اخیر خود گفت پیش از این حمله رژیم صهیونیستی، به گونه‌ای بود و پس از این حمله نقطه عطفی خواهد بود که تاریخ تغییر خواهد کرد و مقدمه سقوط اسرائیل خواهد شد.

*داغ ناله و گریه بر شهیدمان را بر دل رژیم صهیونیستی می‌گذاریم

فارس: صحبت شما خطاب به سردمداران رژیم صهیونیستی:

لطفی‌نیاسر: ما حتی داغ ناله کردن و گریه بر شهیدمان را بر دل رژیم صهیونیستی خواهیم گذاشت و نه تنها در این مسیر دست از ولایت بر نمی‌داریم بلکه با شدت و قدرت بیشتر با فرماندهی مقام معظم رهبری این راه را تا انتها خواهیم پیمود.

 

فارس: توصیه شما به نسل جوان و کسانی که می خواهند نگذارند خون مهدی و دیگر شهدا پایمال شود چیست؟

لطفی‌نیاسر: ضریب هوشی جوانان ایران از متوسط جهانی بالاتر است، با توجه به اینکه در روایات اسلامی آمده است «العلم سلطان: علم قدرت می‌آورد» لازم است که جوانان خوب ایران در تداوم راه برادر شهیدم در زمینه علمی برای ارتقای سطح قدرت کشور اسلامی‌مان، زاویه‌های مختلف علمی را بپیمایند تا به آینده‌ای روشن‌تر دست‌یابیم.

لازم است هر کسی در هر کجا که هست خود را وقف کاری کند که بر عهده دارد چرا که فرصتی برای سوزاندن وقت نداریم و باید قدر فرصت‌هایی که در اختیار داریم را بدانیم تا بتوانیم با قدرت راه را بپیماییم و به مقصد برسیم.

انتهای پیام/ی