کد خبر ۵۸۴۶۲ ۱۷۵ بازدید انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳
رئیس همایش آموزش دینی و قرآن:

80 مقاله به همایش آموزش دینی در قم ارسال شد

قم - ایرنا - رئیس همایش کشوری «دانش موضوعی تربیتی آموزش دینی و قرآن ابتدایی» از برگزاری این همایش در قم خبر داد و گفت: 80 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین زارعی رضایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تعداد چکیده مقاله های دریافت شده نیز 86 مورد بوده که پس از ارزیابی و ویرایش آماده چاپ می شود.
وی با بیان این که یک سوم از این مقاله ها توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تولید شده است، افزود: این دانشگاه در خصوص نحوه آموزش دروس مختلف همایش های آموزشی را برگزار می کند و به دلیل واقع شدن مرکزیت علوم دینی در قم همایش مذکور به این استان اختصاص داده شده است.
وی همایش یاد شده را تخصصی و در نوع خود کم نظیر دانست و افزود: بیشتر همایش ها حول یک موضوع خاص شکل می گیرد، ولی در این همایش مقوله آموزش نیز مدنظر قرار دارد.
زارعی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان متولی اصلی برگزاری این همایش است، افزود: این دانشگاه یک دانشگاه آموزش محور برای تربیت معلم در تراز نظام اسلامی است.
دانشگاه فرهنگیان در سال 1390 با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری تاسیس شد؛ این دانشگاه که تجمیع شده حدود 400 مرکز تربیت معلم در قالب 100 پردیس دانشگاهی کشور از جمله پردیس حضرت معصومه (س) در قم است طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تنها مرجع تامین کننده نیروی انسانی آموزش و پرورش می باشد.
وی ایجاد فرصت برای ارائه نظر و تعامل علمی میان صاحب نظران و به اشترک گذاری دانش آموزش محتوا در آموزش دینی و قرآن ابتدایی را از مهترین اهداف همایش ذکر کرد و افزود: همایش آموزش دینی و قرآن ابتدایی، از یک جهت به رشته علوم تربیتی و شیوه ها و روش های تربیتی و مباحثه و از جهت دیگر دانش تخصصی الهیات و علوم دین مربوط می شود که تلفیق و ترکیب این 2، ویژگی بارز آن است.
رئیس همایش آمورش دینی و قرآن همچنین تاریخ، فلسفه و ماهیت علم در آموزش دینی و قرآن ابتدایی را نیز از محورهای چهارده گانه آن خواند و افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در این همایش به تعداد محورهای آن، 14 مقاله از بین مقاله های ارسال شده ارایه می شود.
زارعی با اشاره به برگزاری 11 پیش نشست برای همایش آموزش دینی و قرآن ابتدایی در سه ماهه پایانی سال گذشته، زمان برگزاری این همایش یک روزه را ساعت 8:30 چهارشنبه 5 اردیبهشت ماه جاری اعلام کرد و گفت: برای تعیین محل برگزاری همایش هنوز به طور قطعی تصمیمی گرفته نشده و در روزهای آینده از طریق سایت همایش به نشانی reconf.te.cfu.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد.
7403 / 1175