کد خبر ۵۸۴۷۳ ۴۳۶ بازدید انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

اهدای خون ۱۰۴۲ نفر قمی در نوروز ۹۷

درسال ۱۳۹۷درنوروز ۱۰۴۲ نفر موفق به اهدای خون شدند که نیاز به خون همیشه مستمر است و مردم شریف قم میتوانند غیراز روز‌های تعطیل صبح‌ها از ساعت۷:۳۰ تا۱۳:۳۰ به مرکز روح الله مراجعه کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛درسال 1397 درنوروز 1042نفر موفق به اهدای خون شدند که نیاز به خون همیشه مستمر است و مردم شریف قم میتوانند غیراز روزهای تعطیل صبح ها از ساعت 7:30تا13:30به مرکز روح الله مراجعه کنند.

خون سازی فرایندی هست که شامل تشکیل نمو انواع مختلف عناصر سلولی خونی است اکثر سلول های خون در مغز استخوان از سلول های بنیادی تکامل میابد سلول های بنیادی کمتر از1درصدتمامی سلول های موجوددر مغز استخوان را تشکیل میدهد و عمری طولانی دارند .

سلول های بنیادی به سرعت تکثیر میابند ودر طول فقط چهار هفته 10سلول به 30تریلیون سلول قرمز 30میلیارد سلول سفید و 2/1ترزیلیون پلاکت تبدیل می گردد که برای جایگزینی تمامی سلول های خونی در بدن کافی است گلبول های سفید گلبول های قرمز و پلاکت ها به همان اندازه که بدن به ان ها نیاز دارد تو لید می شوند سلول های بنیادی برای در مان بیماریهای مختلف بکار میرود و جمع اوری این سلول از خون محیطی و مغز استخوان و خون بند ناف امکان پذیر است.