کد خبر ۵۸۷۲۴ ۱۲۰۷ بازدید انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۸
رئیس کمیته امدادخبر داد :

کمک 38 میلیاردی مردم قم به کمیته امداد امام خمینی (ره)

فتاح رئیس کمیته امداد گفت: مردم قم در سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کردند که مبلغ قابل‌توجهی است و این کمک‌های مردمی در آباد شدن زندگی‌ها، تهیه کردن جهیزیه‌ها ایجاد اشتغال و بسیاری از امور خیر اثرگذار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم، پرویز فتاح پیش از ظهر امروز در جشن ازدواج مجدد بانوان زیرپوشش حمایت کمیته امداد با همسران قبلی خود که در مجتمع حضرت فاطمه‌الزهرا(س)‌ برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت اعیاد شعبانیه بیان کرد: همت کردن در تقویت بنیان خانواده‌ها و تلاش برای ازدواج کاری الهی است که اجر و پاداش بسیار زیادی دارد؛ کار خیر در این دنیا بسیار زیاد است اما ازدواج و ترغیب به ازدواج کردن امری بسیار مهم و ثوابی غیرقابل‌شمارش و اندازه‌گیری دارد.

وی افزود: مشاوره دادن و کمک کردن برای استوار ماندن و یا ازسرگیری زندگی کار بسیار زیبا و خوبی است؛ با مشورت و تلنگر و تذکرات به هنگام می‌توان از بسیاری از طلاق‌های جامعه جلوگیری کرد، اما متأسفانه بسیاری از مردم برای جلوگیری از مسئله طلاق مداخله نمی‌کنند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه ۱۲۵ هزار زن سرپرست خانواده به دلیل طلاق زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند اظهار کرد:  زنان سرپرست خانوار ۸ درصد از خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را تشکیل می‌دهند.

فتاح با اشاره به اینکه ازدواج مجدد بانوان سرپرست خانوار علاوه بر برکات معنوی از نظر اقتصادی نیز آثار مطلوبی را به همراه خواهد داشت، عنوان کرد: هزینه مشاوره و تلاش برای ازسرگیری زندگی‌ و ازدواج این بانوان بسیار کمتر از زیرپوشش قرار دادن آن‌ها بوده و خیرات و برکات آن نیز بسیار بیشتر است.

وی با اشاره به برگزاری طرح دوباره زندگی در قم و تأثیر پیشینه مذهبی این شهرستان در موفقیت این طرح خاطرنشان کرد: طرح دوباره زندگی به‌ دلیل ابعاد دینی، اعتقادی و مذهبی تأثیرگذاری بیشتری داشته است و دلیل موفقیت این طرح در استان قم نیز همین پشتوانه مذهبی و دینی بوده است؛ هرچه بیشتر به دین تکیه کنیم از توفیقات بیشتری بهره‌مند خواهیم شد.

رئیس کمیته امداد اظهار کرد: از سرگیری و برگرداندن بانوان سرپرست خانوار به زندگی و تحکیم بنیان خانوادگی آن‌ها مسئله بسیار مهمی است که باید به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم؛ ما مزایا و تشویقاتی نیز برای این کار در نظر گرفته‌ایم تا زمینه این کار بیش‌ از پیش فراهم شود.

فتاح با بیان اینکه از مردم خیر قم برای کمک‌های زیادی که به کمیته امام خمینی(ره) کرده‌اند تشکر می‌کنم، عنوان کرد: مردم قم در سال گذشته ۳۸ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک کردند که مبلغ قابل‌توجهی است و این کمک‌های مردمی در آباد شدن زندگی‌ها، تهیه کردن جهیزیه‌ها ایجاد اشتغال و بسیاری از امور خیر اثرگذار بوده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه تعداد بانوان مراجه کننده به کمیته امداد امام خمینی(ره) بسیار زیاد است، کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم اداره مخصوص بانوان ایجاد کرده که رسیدگی به امور بانوان را بسیار تسهیل کرده است و باید از این طرح در مناطق دیگر الگوبرداری کرد.

رئیس کمیته امداد در ادامه به ارائه آماری از بودجه کمیته امداد امام خمینی پرداخت(ره) و بیان کرد: ‌سال گذشته با همکاری مناسبی که دولت با ما داشت کمیته امداد خمینی(ره) ۸۷ درصد بودجه خود را دریافت کرد و امسال نیز بودجه مورد  نظر ما خارج از تخصیص و در موعد زمانی بسیار مطلوبی به دست ما رسیده است. 

فتاح با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نیز همکاری‌های بسیار زیادی تاکنون با ما داشته است، عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۴ حدود ۷ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی‌(ره) اختصاص داده و در تبصره ۱۶ نیز برای امر اشتغال هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به این ارگان اختصاص پیدا کرد.
رئیس کمیته امداد ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از طرف مردم کشور دریافتی داشته که نسبت به سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد ارتقاء یافته است.

وی در پایان با اشاره با بیان اینکه جامعه زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از نظر استواری بنیان خانواده آمار بسیار مطلوبی دارند اظهار کرد: کمترین آمار طلاق را در جامعه زیرپوشش کمیته امام خمینی(ره) شاهد هستیم و آمار طلاق این خانواده‌ها کمتر از ۴ درصد است.