کد خبر ۵۸۸۳۴ ۲۱۷ بازدید انتشار : ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۲
آیت الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه قم:

ازدواج‌های بالای 30 سال و مهریه‌های سنگین غلط است

امام جمعه قم گفت: ازدواج‌های بالای 30 سال و مهریه‌های سنگین غلط است، بیان کرد: چنین مهریه‌هایی از سوی پیامبر مورد نکوهش و توبیخ قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با بیان اینکه نظام اجتماعی سالم بر پایه خانواده است، گفت: امروز مواجه با باورهای غلطی هستیم و برخی تصور می‌کنند که ازدواج برای سنین 25 سال بیشتر است و این فرهنگ رواج یافته و این با فرهنگ اسلام سازگار نیست.

وی با اشاره به اینکه ازدواج‌های بالای 30 سال و مهریه‌های سنگین غلط است، بیان کرد: چنین مهریه‌هایی از سوی پیامبر مورد نکوهش و توبیخ قرار گرفته است.

امام جمعه قم با بیان اینکه مجلس و دولت باید در برنامه‌های خود پیوست شکل گیری خانواده و افزایش متناسب جمعیت داشته باشند، بیان کرد: چنین پیوستی باید در همه برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد و در پرتو این مسئله نیز خیلی از اقدامات باید انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه باید ازدواج سالم، بهنگام و به موقع در جامعه برای کاهش آسیب‌های روحی و اجتماعی ترویج شود، اضافه کرد: از موسسات خیریه، نهادهای مسؤول و همه کسانی که برای شکل گیری خانواده و ازدواج تلاش می‌کنند تقدیر می‌کنیم؛ در همین قم موسسات خیریه مردم نهاد داریم که برای شکل گیری خانواده‌ها تلاش می‌کنند.

اعرافی گفت: برای اینکه ازدواج رواج یابد، باید در ملاک‌های مادی سهل و روان بود و دقت‌ها را بر روی ملاک‌های معنوی و اخلاقی متمرکز کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه با تبریک میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع) و همچنین میلاد امام عصر(عج) بیان کرد: امروز پاسداران ما حسن حصین در دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی در سراسر منطقه هستند، این حسن حصین مورد کینه و عداوت دشمنان اسلام قرار گرفته است؛ دنیا بداند همه ملت ایران پاسدار و بسیجی هستند و برای دفاع از اسلام و مقاومت در کنار پاسداران حضور دارند و از ایشان حمایت می کنند.

وی گفت: این خیال که ایران را تکه تکه کرده و این گروه و آن گروه را مورد تحریم قرار داده تا ملت را از هم جدا کنید، خیالی باطل است، ملت در پرتو رهبری معظم کنار هم حضور داشته و راه انقلاب را پیش خواهند برد.

اعرافی با اشاره به جبهه گیری شدیدتر و کم سابقه در برابر گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت اسلامی تاکید کرد: امروز استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای در کنار هم قرار گرفته و برای ضربه وارد کردن به پیکره انقلاب و ملت بزرگ وارد میدان سختی شده‌اند و در همه حوزه‌ها طرح‌های متنوعی را طراحی کرده و در صدد اجرای آنها هستند.

وی با اشاره به اینکه این صف آرایی بسیار سنگین وظایف ما را سنگین‌تر می‌کند، گفت: همه ما باید بدانیم در چه میدانی قرار داریم و چه توطئه‌های سنگینی در حال طراحی است؛ ضرورت دارد که در کنار نقد سازنده به دنبال رفع مشکلات مردم باشیم و در اظهار نظرهای خود باید خدا، اسلام و نظام اسلامی را در نظر بگیریم.

امام جمعه قم بیان کرد: انتظار است که گروه‌ها، مقامات و شخصیت‌ها این معرکه سنگین را مد نظر قرار داده و از اولویت‌ها غفلت نکنند؛ ما نباید به دشمن یاری برسانیم بلکه باید با کار، تلاش و سخن سنجیده به انقلاب و ملت و پیشرفت کشور یاری برسانیم.

وی تاکید کرد: امروز رهبری ما در معرض دشمنی همه دشمنان خدا و رسول خداست و باید ایشان را یاری کنیم و نباید با سخنان خود اولویت‌ها را زیر و رو کرده و به جبهه مستحکم اسلامی ضربه بزنیم.

اعرافی تقویت تولید داخلی و حمایت از کالای ایرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این روزها شاهد هستیم گروه‌های ما از شبکه‌های فناوری غیرداخلی در حال خروج هستند؛ باید با استفاده از آنها زمینه رشد و تعالی کالای داخلی و فناوری‌های داخلی را فراهم کنیم.

وی گفت: امروز به شکل بی سابقه در سراسر دنیای اسلام جبهه منطقی و استوار با پیشگامی ایران اسلامی شکل گرفته است؛ در سال گذشته پاسداران جبهه مقاومت بر اهریمن تروریسم وابسته به استکبار پیروز شدند و امروز ارکان صهیونیست و استکبار متزلزل شده است.

امام جمعه قم تاکید کرد: امروز بیش از هر دوره دیگری آمریکا، صهیونیست‌ها و وابستگان آنها در منطقه از اقتدار مقاومت هراس داشته و ترس بر ارکان نظام سلطه سایه افکنده است؛ آنها باید بدانند دوره‌ای که شما بی رقیب وارد مسابقه شده و بزن در رو داشته باشید گذشته است.

وی بیان کرد: امروز زنجیره مقاومت اسلامی و پیروان شهدا با تمام تلاش و توان در سراسر جهان اسلام در مقابل نقشه‌های شما ایستاده و هیچ کدام از این نقشه‌ها به سرانجامی نخواهد رسید.