کد خبر ۶۰۴۰۴ ۱۸۶ بازدید انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۰

سفر هیأت مسیحی مقدونیه به ایران

گروه بین‌الملل - اسقف میلان جورجیف و اسقف بوریسو دیجان از شخصیت‌های مسیحی مقدونیه به منظور دیدار و رایزنی با مسئولان دینی ایران وارد کشورمان شدند.

سفر هیأت مسیحی مقدونیه به ایرانبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ اسقف میلان جورجیف و اسقف بوریسو دیجان، به نمایندگی از شورای عالی اسقف‌های مقدونیه و اسقف اعظم این كشور، دیروز دوشنبه ٢٤ اردیبهشت‌ماه، وارد جمهوری اسلامی ایران شدند و در اولین برنامه خود به شهر مقدس قم سفر كردند.

بازدید از كتابخانه مرحوم آیت‌الله‌العظمی مرعشی، نخستین فعالیت نمایندگان شواری اسقف‌های مقدونیه در سفر به قم بود.

این هیأت همچنین حرم حضرت معصومه(س) را زیارت و پس از آن با حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر، جانشین رئیس دانشگاه جامعة المصطفی دیدار و گفت‌وگو كردند.

سفر هیأت مسیحی مقدونیه به ایراندر ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری، رئیس مركز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به ارائه توضیحاتی در خصوص به سفر اخیر خود به مقدونیه و دیدار با رئیس‌جمهور، اسقف اعظم و دیگر شخصیت‌های عالی‌رتبه دینی این كشور پرداخت.

پس از آن حجت‌الاسلام مهدوی‌مهر به معرفی جامعة المصطفی و فعالیت‌های این نهاد حوزوی پرداخت و از زمینه‌های فراوان همكاری بین اسلام و مسیحیت ارتدوكس سخن گفت.

اسقف میلان جورجیف، نماینده اسقف اعظم مقدونیه نیز از دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای سفر به ایران و بازدید از شهرهای تهران و قم، قدردانی كرد و ضمن ابراز علاقه و آمادگی شورای اسقف‌های مقدونیه نسبت به گسترش تعاملات و گفت‌وگوهای علمی با ایران خبر داد.

انتهای پیام