کد خبر ۶۰۵۷۱ ۲۲۴۵ بازدید انتشار : ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۹
امیرآبادی:

دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن انقلاب است /| نمایندگان اجازه پایمال شدن حقوق ملت را ندهند

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه دشمنان به دنبال تغیر قوانین و روند حرکت جمهوری اسلامی ایران هستند و نمایندگان نباید اجازه دهند که دشمن به خواسته های خود دست پیدا کرده و حقوق ملت ایران پایمال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،  احمد امیرآبادی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که دشمنان درصدد ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی هستند، گفت: دشمنان می خواهند القا کنند که شیعه و اسلام توانایی اداره کشور و حکومت را ندارد.

وی افزود: در چنین شرایطی مسؤولان باید مراقب باشند تا در زمین دشمن بازی نکنند، مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی باید بدانند که مسؤولان به دنبال رفع مشکلات کشور و جامعه هستند و برای مردم دلسوزی دارند.

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اهتمام دستگاه قضایی برای مبارزه با مفاسد اظهار داشت: قوه قضاییه کارهای مهمی برای مبارزه با فساد انجام داده و دستگیری و محاکمه نزدیکان مسؤولان کشور مؤید همین موضوع است، مسؤولان دیگر از جمله نمایندگان نیز سعی در مبارزه با مفاسد دارند.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام و اصرار دولتمردان برای ادامه برجام با کشورهای اوپایی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران سابقا اروپایی ها را امتحان کرده و دیده که پایبند به تعهدات نیستند از این رو نباید با ساده اندیشی مجددا به اروپایی ها اعتماد کرد.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند دولتمردان برای منوط کردن همه کارهای کشور بر اجرای برجام ابراز داشت: این روند اشتباه بود و ما باید بر توان و استعدادهای داخلی کشور تکیه می کردیم، از سوی دیگر امروز باید هوشیارانه عمل کنیم چرا که اروپایی ها به دلیل حجم گسترده مبادلات هیچگاه آمریکا را رها نمی کنند و به سمت ایران بیایند.

وی با تأکید بر این که در همه کارها و برنامه ها منافع ملی باید اصل کار باشد، عنوان کرد: باید بدانیم که کشورهایی اروپایی و آمریکا تنها به دنبال منافع خود هستند از این رو مسؤولان باید بر داخل تکیه کرده و مشکلات را حل کنند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: امروزه دشمنان و کشورهای معاند به دنبال تغیر قوانین و روند حرکت جمهوری اسلامی ایران هستند، کنوانسیون های بین المللی نیز در همین راستا تعریف می شود و وقتی جمهوری اسلامی آن را پذیرفت یعنی این که آنچه که غربی ها می خواهند را باید اجرایی کنند، بنابراین نمایندگان نباید اجازه دهند که دشمن به خواسته های خود دست پیدا کرده و حقوق ملت ایران پایمال شود.

وی همچنین با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس اضافه کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با اقدام اخیر خود جنایاتی که علیه مردم مظلوم فلسطین انجام دادند رسوا شدند و حتی مشاهده کردیم که هم پیمانان آمریکا این کشور را در این مسیر همراهی نکردند.