کد خبر ۶۱۵۸۲ ۲۴۶ بازدید انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳
آیت‌الله ‌میرباقری:

راه مصون ماندن از فتنه‌ها را امیرالمومنین مشخص فرمود

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به راهکارهای مصون ماندن در برابر فتنه‌های دشمن گفت: حضرت علی(ع) فرمود در فتنه، افرادی که به دنبال حق هستند می‌توانند مسیر صحیح را درست طی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم،آیت الله سید محمد مهدی میرباقری در برنامه سحرگاهان حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار داشت: امامت، خلافت خدا و رسول خدا است و خلافت حقیقی است و اختلافی نیست.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم افزود: امام علی در خطبه 50 نهج البلاغه فتنه ای که در 25 سال ایجاد شده بود را توضیح می‌دهند، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند آغاز فتنه از زمانی است که احکامی پایه گذاری می‌شود که بر اساس کتاب خدا نیست و افرادی بر سرکار می‌آیند که با هوای نفس فعالیت می‌کنند.

آیت الله میرباقری با اشاره به راهکارهای مصون ماندن در برابر فتنه‌های دشمن ادامه داد: حضرت علی(ع) فرمود در فتنه، افرادی که به دنبال حق هستند می‌توانند مسیر صحیح را درست طی کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: در روز عاشورا هم یاران سیدالشهدا(ع) و هم افراد عمر سعد نماز خواندند اما نماز خواندن عمر سعد قاطی کردن جریان حق و باطل است و جز خواص متوجه نمی‌شوند که عمر سعد حق نیست.