کد خبر ۶۱۹۲۸ ۱۵۲ بازدید انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵
جانشین فرماندهی انتظامی قم خبر داد؛

دستگیری ۱۲ نفر از اراذل و اوباش در قم

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم از شناسایی و دستگیری ۱۲ نفر از اراذل و اوباش که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده بودند، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ صیاد درویشی اظهار داشت: مجموعه فرماندهی انتظامی استان قم با محوریت پلیس امنیت عمومی در اجرای وظایف ذاتی مأموریت‌ها، مبنی بر شناسایی و برخورد با اراذل و اوباش، برهم زنندگان نظم اجتماعی و اشرار سابقه دار، طرح عملیاتی را از ابتدای خرداد ماه به مرحله اجرا گذاشت.

وی ادامه داد: در این طرح تعداد ۱۲ نفر از اراذل و اوباش شرور استان که اقدام به عربده کشی، قمه کشی و نزاع‌های دسته جمعی و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده بودند را شناسایی و در یک عملیات پلیسی غافلگیرانه همگی آنها دستگیر و تحویل مراجع قضائی استان شدند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم تأکید کرد: پلیس همواره به صورت شبانه روزی در راستای تأمین امنیت مردم عزیز استان با هرگونه هنجار شکنی‌های اجتماعی توسط اراذل و اوباش و مخلین نظم و امنیت عمومی با جدیت برخورد می‌کند تا امنیت قابل قبولی در سطح استان برقرار شود.

کشف محموله ۸۳۰ میلیون ریالی انواع دستمال تنظیف قاچاق در قم

وی همچنین از کشف محموله ۸۳۰ میلیون ریالی انواع دستمال تنظیف قاچاق در قم خبر داد و گفت: در پیگیری‌های اطلاعاتی و پلیسی مأموران پلیس آگاهی استان همدان، مشخص شد فردی قصد دارد محموله قابل توجهی انواع کالای قاچاق را با یک دستگاه کامیون ولوو از یکی از استان‌های جنوبی کشور به مقصد پایتخت بارگیری و سپس از استان قم عبور کند که بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

درویشی افزود: در ادامه با هماهنگی مقام قضائی، ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان محورهای مواصلاتی را تحت کنترل قرار دادند و موفق شدند کامیون موصوف را شناسایی و راننده را دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: ماموران برای بررسی دقیق‌تر خودروی مذکور را به اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان منتقل کردند که در بازرسی اولیه مشخص شد کامیون حامل محموله ۲ هزار کیلویی، تی دستی بوده است اما پس از شمارش کالا و مطابقت با اسناد ارائه شده، مشخص شد بار اصلی بارگیری شده، مقادیر قابل توجهی انواع دستمال تنظیف بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد: در تحقیقات به عمل آمده، مشخص شد صاحب اصلی کامیون، شخص دیگری بوده که ماموران موفق شدند وی را نیز شناسایی و دستگیر کنند.

وی ارزش ریالی کالای قاچاق را ۸۳۰ میلیون ریال اعلام و بیان داشت: در نهایت متهمان به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی که پس از صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.