کد خبر ۶۱۹۳۶ ۱۶۳ بازدید انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳

‌زیارت مرقد امام حسین‌(ع) تولد دوباره انسان و سبب پاک شدن گناهان می‌شود‌

استاد حوزه علمیه با اشاره به ارزش و اجر معنوی زیارت سید الشهدا (ع) گفت: زیارت امام حسین (ع) برای انسان تولد دوباره است و سبب پاک شدن گناهان می‌شود و کیمیایی برای انسان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید‌محمد‌صادق میرشفیعی در برنامه سحرگاهان حرم حضرت معصومه (س) اظهار داشت: هنگامی که حضرت معصومه (ع) به دعوت برادرشان امام رضا (ع) به ایران و قم آمدند یکی از اشعریون فرمود که هنگامی که خدمت امام رضا(ع) رسیدم ایشان فرمود بانویی از ما در قم مدفون هستند و به زیارت ایشان بروید.

وی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) درباره اهمیت زیارت حضرت معصومه (س) افزود: امام رضا (ع) فرمود زیارت خواهرم حضرت معصومه (س) در قم ثواب زیارت من در مشهد را دارد.

استاد حوزه علمیه با قرائت حدیثی از امام جواد (ع) گفت: هر کسی که به زیارت پدرم مشرف شود خداوند ثوابی بیش از هزار حج و عمره قبول شده به وی عطا می‌کند و زیارت پدرم از هزار حج قبول شده افضل است.

میرشفیعی با بیان اینکه از جمله کارهایی که در میان شیعیان رونق دارد زیارت قبور اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم به پیامبر(ص) فرمود به مردم بگو بابت رسالت از شما مزدی نمی‌خواهم غیر از دوستی و محبت به اهل بیت (ع)، سفرهای زیارتی و زیارت قبور اهل بیت (ع) محبت به اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ارزش و اجر معنوی زیارت سید الشهدا (ع) گفت: زیارت امام حسین (ع) برای انسان تولد دوباره است و سبب پاک شدن گناهان می‌شود و کیمیایی برای انسان است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی امام باقر (ع) خاطرنشان کرد: کسی که به زیارت امام حسین (ع) در کربلا مشرف شود مانند کسی است که درعرش، خدا را زیارت کرده است.