کد خبر ۶۱۹۳۹ ۱۵۱ بازدید انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۹

مادر شهید محمدرضا شفیعی درگذشت

فاطمه نادری قمی مادر شهید محمدرضا شفیعی بعد از سال‌ها رنج جدایی به فرزند شهیدش پیوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، فاطمه نادری قمی مادر شهید محمدرضا شفیعی بعد از سال‌ها رنج جدایی از فرزندش، روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه بر اثر کهولت سن و بیماری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست. پیکر مطهر این مادر ایثارگر به سمت گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) تشییع و در جوار مزار مطهر فرزندش آرام گرفت.

به همین مناسبت مروری بر زندگی و فعالیت‌های این مادر شهید خواهیم داشت.

محمدرضا سال ۴۹ در محله دروازه ری قم یکی از مناطق محروم شهر متولد شد. ۱۱ سال بیشتر نداشت که پدرش را از دست داد و طعم تلخ یتیمی را حس کرد، در کنار مادری که درس آموز مکتب زینب (س) بود، عاشورایی تربیت شد. محمدرضا در ۲۸ خرداد سال ۶۳ عازم شد.

وی در عملیات کربلای چهار در شلمچه در ۴ دی ماه ۶۵ هنگام باز کردن معبر زخمی شد و به اسارت در آمد و بعد از هشت روز لب تشنه به شهادت رسید، همان موقع بود که نیروهای صلیب سرخ از راه رسیدند و او را شناسایی کردند و از پیکرش عکس گرفتند تا نامش در فهرست شهدا باقی بماند و ۱۶ سال بعد در تاریخ ۴ مرداد سال ۸۱ پیکرش به وطن بازگردد.

مرحوم  فاطمه نادری قمی  مروج فرهنگ ایثار و شهادت شد، در هر محفلی از محمد رضا سخن می‌گفت و به شهادت فرزندش افتخار می‌کرد و با خاطرات شیرین او زندگی می‌کرد. در محله‌ای قدیمی در عین ساده زیستی همواره میزبان میهمانانی بود که برای شنیدن از شهیدی می‌آمدند که پیکرش بعد از ۱۶ سال سالم به وطن بازگشت و سند حقانیت جبهه حق علیه باطل شد.
انتهای پیام
یکی از همرزمانش وقتی می‌شنود که جسم محمد رضا بعد از ۱۶ سال سالم به وطن برگشته به مادرش می‌گوید راز این جسم سالم در اهتمام محمد رضا به نماز شب، دائم الوضو بودن و استمرار قرائت زیارت عاشورا و گریه بر مظلومیت عاشوراییان است.