کد خبر ۶۱۹۷۰ ۱۹۶ بازدید انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۹

پرداخت زکات فطریه، تطهیر اموال از ناپاکی هاست

گروه معارف - مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم پرداخت زکات فطره تطهیر مال از ناپاکی ها دانست و گفت: همانگونه در ماه مبارک رمضان با روزه داری جسم و روح تطهیر می شود، پرداخت زکات فطره نیز مال فرد را از ناپاکی ها تطهیر می کند.

پرداخت زکات فطریه، تطهیر اموال از ناپاکی هاست

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی بیان کرد: عید فطر یکی از برکات پایانی ماه مبارک رمضان بوده و روز شکرگذاری به درگاه عبودیت است.

وی ادامه داد: روزه داران پس از تحمل یک ماه سختی و تطهیر جسم و روح خویش در روز عید فطر این بندگی به درگاه خداوند متعال را جشن می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی با اشاره به اینکه عید فطر همراه با تشکر و قدردانی از درگاه خداوند است، خاطرنشان کرد: یکی از آداب عید نماز این روز است که مومنان در قنوت این نماز از خداوند درخواست بندگی و تقوا در بعد از ماه رمضان را خواستار می شوند.

وی افزود: امید است که بتوانیم بعد از پایان ماه مبارک رمضان باز هم به درگاه عبودیت متصل مانده و همچنان از نعمت هدایت خداوند بهره مند باشیم.

مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم تصریح کرد: روزه داران جسم و روح خود را با تحمل سختی روزه تطهیر می کنند و در پایان این ماه نیز پرداخت زکات فطریه موجب تطهیر مال و اموال از ناپاکی ها می گردد.

وی با بیان اینکه حداقل مبلغ برای پرداخت زکات فطریه مشخص می شود، اظهار کرد: کسانی که توانایی مالی بیشتری داشته می توانند با پرداخت زکات بیشتر و احسان و بخشش به نیازمندان در این امر بیشتر یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی گفت: زکات در واقع به معنای رشد و نمو بوده و کسی که در راه خدا زکات داده و احسان و بخشش می کند خداوند نیز به مال و روزی او برکت می دهد.

انتهای پیام