کد خبر ۶۲۴۳۴ ۱۲۸ بازدید انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۴

موزه انقلاب و دفاع مقدس مشکلی در ساخت ندارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس در قم سندی مرجع در منابع پژوهشی موزه انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا،احمد حسینی شامگاه یکشنبه در جلسه هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن جلسات امام جواد (ع) در استانداری قم عنوان کرد: تدوین این دانشنامه ضرورتی انکارناپذیر است و در برنامه های فرهنگی موزه انقلاب اسلامی اثر گذار خواهد بود. تاکنون 700 مدخل ویژه دانشنامه تخصصی دفاع مقدس احصا شده است و البته امکان افزایش مدخل‌ها نیز وجود دارد و در جهت تدوین دانشنامه می‌توان از ظرفیت پژوهشگران، نویسندگان، و محققین نیز بهره گرفته شود.

وب در ادامه  اظهار کرد: پروژه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مصوب سفر رهبری بوده و امروز بسیاری از امکانات و تجهیزات آن در جهت تکمیل پروژه تکمیل است و در اجرای این پروژه فرهنگی از نظر تایمن امکانات لازم و سخت افزاری مشکلی وجود ندارد.

به گفته وی، همه استانها در جهت معرفی دفاع مقدس به نسل جوان اقدام به احداث موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌کنند و تاکنون 17 استان از موزه برخوردارند و قم نیز امسال به جمع این استان‌ها افزوده می‌شود. در اجرای موزه انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای به استانداردسازی صورت گرفته و از این نظر دغدغه‌ای وجود ندارد.ساخت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ظرفیتی فرهنگی است و باید نسبت به اجرای آن همه دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند.
 


انتهای پیام