کد خبر ۶۲۶۱۶ ۳۲ بازدید انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱

آیت‌الله حسینی‌بوشهری: دشمن دنبال فشار اقتصادی است/ در زمینه تعادل بازار و ارز اقدام جدی انجام شود

امام‌جمعه قم با تأکید براینکه باید در زمینه ارز و تعادل بازار اقدام جدی صورت گیرد، گفت: دشمن به دنبال فشار اقتصادی و فشار عملی است و به دنبال آن است که نقاط قوت ما را به‌عنوان نقاط ضعف مطرح کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با نقل حدیثی از امام علی(ع) درباره رعایت تقوای الهی اظهار داشت: بر اساس این حدیث، امیرالمؤمنین(ع) فرموده‌اند تمام تلاش خود را در این دنیا باید در این جهت به کار ببندیم که این عمر کوتاه روزی به سر می‌رسد و با آخرتی که روز آن طولانی و بلند است مواجه می‌شوید، و فرصت برای عمل نیست.

وی با اشاره به معیارهای شناخت معروف و منکر گفت: آخرین معیاری که در خطبه گذشته مطرح شد این بوده که هر سیاست و هر اقدام و عملی که به رشد و پیشرفت جامعه اسلامی در ابعاد مختلف بینجامد مصداق معروف بوده و هر اقدام و عملی که سبب نارضایتی آحاد جامعه شود این سیاست، برنامه‌ریزی و رفتار مصداق منکر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: مسئولان و مردم ما باید تمام تلاششان این باشد که در جهت رشد و ارتقای جامعه حرکت کنند، خروجی کار باید عبارت از رضایت‌مندی در جامعه و رشد و ارتقای آحاد جامعه باشد اما اگر مسئولی خلاف آن برنامه‌ریزی کرد و جامعه به سمت ولنگاری رفت در چنین حالتی مصداق بارز منکر در جامعه است.

حسینی بوشهری رشد علمی در جامعه را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: اگر جامعه‌ای برخوردار از رشد علمی بود جامعه‌ای ماندگار خواهد شد، فرقی هم نمی‌کند چه علومی مطرح شود و اقتدار جامعه دینی این است که در همه عرصه‌ها رشد کند، اما اگر به‌جای رشد مراکز علمی عقب‌گرد داشتند مصداق منکر است.

وی علم را بنا بر بیانات امام علی(ع) مصداق و برخوردار پیشرفت علمی و ارتقای جامعه دانست و تأکید کرد: هر نوع سیاست‌گذاری و اقدام در جامعه که به رشد اقتصادی بینجامد یک معروف در جامعه است، چراکه خداوند انسان را بنا بر روایات از زمین آفریده و انتظار آبادانی آن را نیز دارد.

حسینی‌بوشهری با اشاره به بیان حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر گفت: باید تولید، تجارت در جامعه رشد کرده و نباید سیاست اقتصادی کشور به حال خود رها شود، همان‌گونه که برنامه‌ریزی سالم برای جامعه یک معروف است، رها کردن جامعه به لحاظ اقتصادی نیز یک منکر است.

وی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری چندین سال است که شعار سال را اقتصادی قرار می‌دهند به این دلیل است که این روزها را می‌دیدند از سوی دیگر دشمن به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور است، البته بسیاری از مسائل را نمی‌شود به دشمن خارجی نسبت داد و انگشت اتهام را به سوی دشمن برد و یک‌سری مسائل مربوط به داخل است و باید تدبیر درست انجام داد تا دچار مشکل نشویم.

امام‌جمعه قم در خطبه‌های دوم با اشاره به نامه‌ای حضرت علی(ع) به یکی از یارانش در مورد رعایت تقوای الهی گفت: در این نامه حضرت فرموده‌اند: این‌گونه نباشد که در آشکار گناه نکنی و در تنهایی خودت گناه کنی، با مردم به عدالت رفتار کن، مدافع مظلوم باش، نسبت به مردم گذشت داشته باش.

حسینی بوشهری با اشاره به سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی ابراز کرد: وجود مقدس امام هادی(ع) نسبت به این شخصیت آن‌قدر ارزش قائل است، که خطاب به آقایی که به زیارت امام حسین(ع) آمده بودند فرموده‌اند آقایی که از شهر ری به زیارت امام حسین(ع) آمده‌ای، اگر در شهر خود حضرت عبدالعظیم حسنی را زیارت کنی گویا به زیارت امام حسین(ع) آمده‌ای و این عظمت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی را بیان می‌کند.

امام‌جمعه قم با اشاره به سالروز حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران ادامه داد: پرونده آمریکا آن‌قدر سیاه است که اگر مردم به پرونده آن‌ها نگاه کنند چیزی جز ننگ و سیاهی نخواهد دید، بخشی از این کارنامه سیاه که با طراحی و پشتیبانی آمریکا اتفاق افتاد شهادت آیت‌الله بهشتی و یارانش، بمباران شیمیایی سردشت، سقوط هواپیما و ده‌ها مورد از این قضایا هستند در سراسر دنیا هرروز در حال اتفاق افتادن است.

حسینی بوشهری اوج وحشی‌گری آمریکا را جدا کردن کودکان از مادرانشان و انداختن کودکان در قفس دانست و گفت: هرجایی که نام آمریکا برده می‌شود سزاوار نفرین و مرگ است.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه اظهار داشت: دشمن کور خوانده بود که شهادت شهید بهشتی و یارانش انقلاب را به زوال خواهد کشاند، این شهادت نشان داد که دشمن هر چه بیشتر فشار بیاورد ملت بیشتر مقاومت خواهد کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: از تلاش‌های قوه قضاییه تشکر می‌کنیم، اما کار قوه قضاییه مبارزه صریح با مفسدان اقتصادی است، این قوه باید در دفاع از حق و عدالت پیش‌قدم باشد و باید تحول از درون و به تعبیر مقام معظم رهبری باید از خودش دفاع  کند، چراکه ما توطئه‌های داخلی و خارجی داریم و باید قوه قضاییه از خود دفاع کند.

 حسینی بوشهری با اشاره به مسائل اخیری که در تهران به وجود آمد، گفت: ممکن است عده‌ای از این قضایا سوءاستفاده کنند اما مردم مشکلات اقتصادی دارند، ما نباید اجازه دهیم بازاریان در چارچوب مدار قانون ناراضی شوند و عده‌ای نیز که از دشمن الگو می‌گیرند بازاریان را تهدید کنند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: وضع ارز و سکه و نقدینگی مردم نیاز به بررسی دارد، چرا این‌گونه در جامعه اتفاق می‌افتد، دشمن به دنبال فشار اقتصادی و فشار عملی است و به دنبال آن است که نقاط قوت ما را به‌عنوان نقاط ضعف مطرح کند. باید در زمینه ارز و تعادل بازار اقدام جدی صورت گیرد چراکه دشمن به دنبال فشار اقتصادی بوده و مسائل هسته‌ای و توان موشکی ما را به‌عنوان نقطه‌ضعف مطرح کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز موشک و توان موشکی ما بازدارنده جنگ بوده و نه تهدیدکننده جنگ تصریح کرد: درعین‌حال که به دولت و دولتیان به جد توصیه می‌کنم جلوی نارضایتی مردم را بگیرند و به فکر مشکلات مردم باشند، اما دشمنان ملت می‌خواهند مردم را در امتحان بزرگی قرار دهند، برای چندمین بار از مردم انتظار داریم که از این امتحان و آزمون بزرگ سربلند بیرون بیایید.

امام‌جمعه قم با اشاره به مسائل یمن گفت: مردمی که نان شب در یمن ندارند راهپیمایی عظیم در این کشور راه انداخته و می‌گویند امروز مقاومت ما نه‌تنها برای یمن بلکه برای کل منطقه است.