کد خبر ۶۲۹۹۱ ۳۱۳ بازدید انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۳

تاکید بر رفع مشکل پساب شهری در کارگروه سلامت قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم روز یکشنبه اعلام کرد که معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم در این جلسه گفت: یکی از نکات اصلی این است که در این کارگروه باید مدیران شخصا حضور داشته باشند تا بتوانیم تصمیم گیری کنیم.
سید محمدرضا هاشمی همچنین بیان داشت: در خصوص پساب و آب های روان سطح شهر کمیته تخصصی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی قم، فرمانداری، شهرداری، آب و فاضلاب شهری و روستایی و جهاد کشاورزی تشکیل شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این کارگروه به موضوع روان آب ها و پساب اشاره کرد و گفت: این امر می تواند موجب بروز مشکلاتی شود که باید با نظارت و دقت نظر اجازه بروز آسیبی را نداد.
ابوالفضل ایرانی خواه همچنین به تهیه نیمرخ سلامت استان اشاره کرد و افزود: یکی از معضلات قم وضعیت حوادث ترافیکی و جاده ای و همچنین موتورسیکلت سوارها است که نیازمند یک فرهنگ سازی درست در این امر است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم هم با تاکید بر رعایت مصرف آب گفت: انتقال آب از سرشاخه های دز با هزینه های بسیار در حال انجام است اما صنعت ما امروزه از این آب استفاده می کند و در مسیر انتقال هر جایی که متقاضی وجود داشته باشد، از این آب شرب استفاده می شود.
علی جان صادق پور ادامه داد: باید با برنامه ریزی صنعت ما از آب غیر شرب و پساب تصفیه شده استفاده کند تا علاوه بر کاهش هزینه ها، شاهد صرفه جویی هم باشیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه با تاکید بر اصلاح روش جمع آوری پساب فاضلاب گفت: روش جمع آوری متمرکز در هیچ جای دنیا دیگر وجود ندارد و باید به صورت منطقه ای این کار صورت گیرد.
حسن ایزانلو بیان داشت: در جمع آوری پساب و استفاده از آب های سطحی باید مسائل بهداشتی همواره رعایت شود که معاونت بهداشتی در این زمینه برنامه ریزی خواهد داشت.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم نیز با اشاره به آب های روان گفت: متاسفانه برخی از این آب ها فاضلاب است که باید نظارت شود و اجازه ندهیم مشکلات زیست محیطی و بهداشتی ایجاد کند.
مهدی متقیان بیان داشت: یکی از مشکلات، تخلیه آب ها از سطح زمین است که این امر مشکلاتی از قبیل نشست زمین را در بر خواهد داشت و باید برطرف شود.
1175 /
انتهای پیام