کد خبر ۶۳۰۳۳ ۱۷۸ بازدید انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۴
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

ناکافی بودن بودجه برای تملک باغ‌های قم/کاشت 19 گونه خزان دار و برگ پهن در قم

جوادیان گفت:بودجه شهرداری برای تملک باغ‌های قم،کافی نیست و نیازمند بودجه استانی و ملی در این خصوص هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛جوادیان ،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: متاسفانه باغ‌های زیادی در شهر قم از بین رفتند، بودجه خوبی از سوی  شهرداری برای تملک باغ‌های قم باقی مانده در شهر قم اختصاص پیدا می‌کند، اما این بودجه کافی نیست و نیازمند بودجه استانی و ملی در این خصوص هستیم.

وی با اشاره به عرصه چمن در شهر قم، اظهار کرد: چمن در این شهر تنها چهار درصد فضای سبز شهر قم را تشکیل می‌دهد، دو هزار و 180 هکتار فضای سبز در شهر قم و پیرامون آن داریم و نسبت چمن به کل فضای سبز در شهر قم نسبت به شهرهای دیگر بسیار کمتر است.

 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: فضای سبز 10 هکتاری در بلوار زائر از گذشته چمن داشت و به دلیل احتمال سیل در این بلوار، شرکت آب منطقه ای، شهرداری را از کاشت درخت در این بلوار منع کرده است.

جوادیان افزود: از سال 1394 طرح مطالعاتی را با مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان قم با عنوان گونه‌های درختی، درختچه ای، گل و گیاه مناسب با اقلیم شهر قم شروع کردیم، این طرح به صورت پایلوت به مدت زمان سه سال در یک مساحت پنج هکتاری در حال اجرا و نتایج خوبی به دنبال داشته است.

وی با اشاره به کاشت گونه‌های جدید در فضای سبز شهر قم، اظهار کرد: 19 گونه خزان دار و برگ پهن براساس تحقیقات در سال گذشته در فضای سبز شهر قم کاشت کردیم.