کد خبر ۶۳۰۵۷ ۴۰۸ بازدید انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۸

92 برنامه فرهنگی درهفته حجاب درقم اجرا می شود

مرضیه ابراهیم‌ آبادی روز پنجشنبه در گفت‌ وگو با ایرنا، بیان کرد: در همین رابطه همایش عفاف و حجاب، امشب با حضور گسترده بانوان استان در مصلای قدس شهر قم، با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی، برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنین قرار است به مناسب سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت بانوان استان راهپیمایی گسترده ای را از میدان روح الله، تا حرم مطهر کریمه اهل بیت (ع) برگزار و در جریان این مراسم به تمام بانوان محجبه شاخه گلی اهدا شود.
از 24 تیرماه همزمان با سالروز میلاد حضرت معصومه(س) تا سوم مردادماه سالروز ولادت امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.
وی همچنین گفت: قیام خونین مردم در مسجد گوهرشاد، در 21 تیرماه سال 1314، نشان دهنده اوج فداکاری ملت ایران برای حفاظت از ارزش های دینی و اسلامی خود در برابر توطئه یک رژیم بی هویت بود که امروز از آن به عنوان نماد صیانت از عفاف و حجاب یاد می شود.
ابراهیم آبادی با اشاره به اینکه برای مقابله با توطئه های دشمن در حوزه عفاف و حجاب، باید بنیان خانواده ها بیش از پیش مستحکم شود، افزود: تلاش شده است این مساله در اجرای برنامه های هفته عفاف و حجاب در قم با عنوان «حافظان حریم خانواده» مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: به مناسبت هفته عفاف و حجاب، نمایشگاه هایی در همین زمینه در بوستان ها و مکان های پرتردد استان برپا و محصولات فرهنگی در این رابطه عرضه خواهد شد؛ همچنین تلاش می شود از فضای مجازی در ترویج امر عفاف و حجاب به شکل مطلوب استفاده گردد.
وی ادامه داد: تمامی مساجد و مراکز فرهنگی قم در این ایام، برای فرهنگ سازی بیشتر در مساله عفاف و حجاب تلاش می کنند، و فضای شهر برای گفتمان سازی گسترده آماده است.
ابراهیم آبادی با اشاره به این که بیش از 150 هزار تن عضو بسیج جامعه زنان قم هستند، گفت: برنامه های هفته عفاف حجاب علاوه بر حضور بانوان بسیجی، با مشارکت همه مردم و نهادهای استان به صورت جمعی و گسترده برگزار می شود.
7405/ 6133/
انتهای پیام