کد خبر ۶۴۳۲۰ ۱۶۰ بازدید انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

استاندار قم: قیمت نان کاهش پیدا می‌کند

استاندار قم با تأکید بر اینکه نان باید به قیمت قبل خود برگردد و نباید افزایش قیمت داشته باشد،گفت: اگر کسانی که موجب افزایش قیمت شدند درروند کاهش قیمت نان مشکلی ایجاد کنند به‌عنوان مخل اقتصاد کشور به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مهدی صادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که صبح امروز در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: یکی از نشانه‌های یک حکومت کارآمد حضور فعال رسانه در جامعه است و خبرنگارانی که در این عرصه فعالیت انجام می‌دهند وظیفه خطیری را بر عهده‌دارند.

وی با بیان اینکه عملکرد ما باید همراه با شفافیت، صداقت و انصاف باشد، افزود: ما نباید تنها حامی یک قشر از جامعه باشیم و باید حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان را به‌صورت مساوی در نظر بگیریم.

استاندار قم با بیان اینکه من به اتاق اصناف و اتحادیه‌ها اعتماد و اعتقاد کامل دارم، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی خاص امروز وظیفه سنگینی به عهده آن‌ها است که تا امروز تلاش قابل قبولی داشته‌ و باید در مرحله اجرا نیز بیشتر تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در جایگاه حاکمیت قرار داریم اما نباید در ارتباطات رفتاری خود رفتاری حاکمانه داشته و خود را بالاتر از دیگران ببینیم، باید در ارتباطات خود حرمت‌ها و اخلاقیات را به‌خوبی رعایت کنیم و رفتار حاکمانه و غیرمنطقی نداشته باشیم.

صادقی با بیان اینکه التهاب و حباب حاکم در بازار، اخلالی روانی است، گفت: امروز در کشور دچار شرایط اقتصادی خاصی شده‌ایم و دشمنان، جریانات پشت پرده و منافقان به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ما هستند.

وی با بیان اینکه در تعیین قیمت‌ها نباید خودسری وجود داشته باشد، افزود: نباید قیمت‌ها به‌دوراز انصاف افزایش یابد و قطعاً با گران‌فروشان در کوتاه‌مدت برخورد خواهد شد.

استاندار قم با تأکید بر اینکه نان باید به قیمت قبل خود برگردد و نباید افزایش قیمت داشته باشد، ابراز کرد: اگر کسانی که موجب افزایش قیمت شدند درروند کاهش قیمت نان مشکلی ایجاد کنند به‌عنوان مخل اقتصاد کشور به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اصنافی که واحدهای غیرمجاز دارند باید با این مسئله برخورد کنند تا شاهد هرج‌ومرج و التهاب در بازار نباشیم و همچنین دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف باید با سازمان تعزیرات همکاری داشته باشند تا با اخلالگران در بازار به‌شدت مقابله شود.

استاندار قم ادامه داد: کالاهای ضبط‌شده توسط سازمان تعزیرات باید به‌سرعت در شبکه وارد شوند تا عدم عرضه کالا لطمه‌ای به قیمت‌ها وارد نکند.

وی تأکید کرد: ما به‌عنوان کسانی که وظیفه تنظیم بازار را بر عهده‌داریم باید نقش خود را به‌خوبی ایفا کرده تا به ثبات در بازار برسیم و در این زمینه باید باکسانی که در بازار خلل وارد می‌کنند برخورد کنیم.