کد خبر ۶۴۳۴۶ ۹۳ بازدید انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۷

امام‌جمعه قم: "آقازاده‌ها" مسئولان را به این روز انداختند/ دستگاه قوه قضا اخلال‌گران بازار را به اشد مجازات برساند

امام جمعه قم با بیان اینکه آقازاده‌ها مسئولان را به این روز انداختند و باید با آن‌ها برخورد قاطع شود، گفت: برای مردم قابل‌تحمل نیست که هر چندوقت یک بار شاهد تاراج بیت المال و فرار غارت گران بیت المال باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید‌محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: رعایت تقوا نهایت خواسته و سبب خشنودی خداوند می‌شود، خداوند به عبادات و تقوای انسان نیازی ندارد اما به نفع انسان است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سال‌روز شهادت امام جواد‌(ع) افزود: از امام جواد‌(ع) روایت شده است که کسی که راه رشد و ترقی را از انسان پنهان می‌کند دشمن وی است.

امام جمعه قم با اشاره به سال‌روز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) تصریح کرد: جوانان باید در امر ازدواج آسان و زندگی عزت‌مندانه و خانم‌ها در زمینه فرزندداری از امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) الگوگیری کنند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و بین‌المللی، آمریکا را متزلزل کرده است، بیان کرد: جبهه مقاومت اسلامی شکست‌های سنگینی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کرده ‌و این جایگاهی که جمهوری اسلامی ایران دارد به برکت مدیریت مقام معظم رهبری و برکت خون شهدا است.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: راه‌حل غلبه به نابسامانی‌های اقتصادی تولید پیوسته، حفظ اقتدار ملی، خدمت بیشتر به مردم، حفظ انسجام و وحدت ملی، تقویت روحیه انقلابی، امید‌بخشی به جامعه، اجرای سیاست اقتصاد‌مقاومتی و به‌کارگیری مسئولانی است که به اقتصاد مقاومتی اعتقاد دارند.

آیت‌الله سعیدی گفت: مسئولان ارشد نظام نباید تصور کنند که تحریم‌های آمریکا دلیل اصلی اوضاع اقتصادی و مشکلات کشور است، 40 سال است که از سوی آمریکا تحریم شدیم و ملت ایران نشان داده ‌که این تحریم‌ها علیه ایمان و عزت آن‌ها کارساز نیست.

وی افزود: منشاء نابسامانی‌های اقتصادی، ‌ضعف مدیریت اقتصادی و عدم باورمندی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گره زدن منافع ملی به بیگانگان است، برای چیره‌شدن به ضعف اقتصادی نیازمند وحدت و همدلی مسئولان حول‌محور ولایت و عزم جدی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد‌مقاومتی هستیم.

امام جمعه قم با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه تصریح کرد: گرانی سرسام‌آور و رکود سبب مشکلات سختی برای ملت ایران شده است و انتظار می‌رود رئیس‌جمهور و مسئولان به جای نگاه و توجه به خارج برای حل مشکلات کشور تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: دولت باید از اقتصاددان‌های ماهر استفاده کرده و بسته‌های تکمیلی برای رفاه حال مردم ارائه کند، از قوه قضائیه انتظار می‌رود که اخلال‌گران بازار را به اشد مجازات برساند، نخبگان حوزه و دانشگاه و همه مردم خواستار برخورد جدی و قاطعانه با اخلال‌گران اقتصادی هستند.

آیت الله سعیدی گفت: شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا و مجلس و قوه مجریه باید به فکر کنترل حجم نقدینگی بالا و استقلال بانک مرکزی از قوه مجربه و همچنین به فکر محرومان جامعه باشند چون گرانی فشار سختی به مردم آورده است.

وی با بیان اینکه آقازاده‌ها مسئولان را به این روز انداختند و باید با آن‌ها برخورد قاطع شود، افزود: برای مردم قابل تحمل نیست که هر چند وقت یک بار شاهد تاراج بیت‌المال و فرار غارت‌گران بیت‌المال باشند، قوه قضایه باید نظارت جدی و برخورد قاطعانه داشته باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: مردم عزیز ایران بسیار منصف و صبور و نظام و انقلاب‌دوست و مطیع رهبر معظم انقلاب هستند ولی از برخی مسئولان گله‌مند هستند و از جمله گلایه این است که برخی دستگاه‌ها با قوانین خود سبب مشکلاتی شدند. باید مراقب باشیم و خدا را در نظر بگیریم و رفاقت‌ها و خط و خطوط سیاسی را کنار بگذاریم و برای امام و خون شهدا و رهبری مظلوم با افرادی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، برخورد کنیم.