کد خبر ۶۴۴۹۷ ۳۵۱ بازدید انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۹

شورای شهر با افزایش 10 درصدی نرخ کرایه خودروهای حمل بار و مسافر درون‌شهری موافقت کرد

در پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با افزایش 10 نرخ کرایه انواع خودروهای حمل و بار و مسافر درون‌شهری قم موافقت شد.

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی خبر قم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی در سالن جلسات ساختمان باکری برگزار شد.

در این جلسه، رئیس شورای شهر قم با تأکید بر لایحه اخذ مجوز دکل‌های مخابرانی BTSدر سطح بوستان‌های شهر اظهار داشت: از ابتدای سال آینده اجاره‌بها دکل‌های مخابراتی از 3 میلیون تومان به 4 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: ساماندهی دکل‌های مخابراتی  BTS یکی از معضلات مهمی بوده که باید در شهر قم به آن توجه شود چراکه استقرار برخی از این دکل‌ها با اصول شهرسازی نیز در اختلاف است.

عضو شورای شهر قم نیز با اشاره به لایحه اخذ مجوز دکل‌های مخابرانی BTS درسطح بوستان‌های شهر تأکید کرد: ماهانه 3 میلیون تومان شرکت‌های مرتبط برای اجاره این دکل‌ها از سال 94 پرداخت می‌کنند که این رقم در 3 سال گذشته شاهد افزایی نبوده است.

مجید اخوان ادامه داد: با توجه به عدم افزایش چهارساله در زمین دکل‌های مخابراتی پیشنهاد افزایش تا سقف 4 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده تا هزینه افزایش 10 درصدی اجاره‌بها در 4 سال گذشته نیز جبران شود.

نایب‌رئیس شورای شهر قم نیز عنوان کرد: متأسفانه در مسئله سازمان قطار شهری بودجه‌های ابتدایی در نظر گرفته‌شده در تفریغ بودجه دچار برخی انحراف‌ها می‌شود که امید می‌رود در سال‌های آینده این مسائل در اصلاحیه در نظر گرفته شود.

حسن بختیاری با اشاره به مسئله بدهی‌های دولت به شهرداری قم ابراز کرد: در مسئله پرداخت بدهی‌های دولت به شهرداری ردیف بودجه مخصوصی دیده است و شهرداری نیز باید در تحقق این بدهی‌ها تلاش‌های خود را مصروف دارد.

وی تصریح کرد: رقم مصوب 900 تومان در برخی خطوط تاکسی رقمی مشکل‌آفرین بوده و اصولاً شهروندان امکانی برای برگرداندن اضافه رقم کرایه را ندارد بنابراین به نظر می‌رسد این مبلغ از 800 تومان به 1000 هزار تومان افزایش پیداکرده و در دو سال آینده نیز دیگر در این خطوط شاهد افزایش قیمت نباشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم نیز با اشاره به لایحه اخذ مجوز دکل‌های مخابرانی در سطح بوستان‌های شهر خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته باید ایمنی‌های لازم ازنظر ایمنی و سازه‌ای آن‌ها در سطح شهر تأمین شود.

سید امیر سامع ادامه داد: در حال حاضر 40 دکل مخابراتی در سطح شهر موجود است و سیاست شهرداری نیز در این زمینه کاهش تعداد این دکل‌هاست، پیشنهاد شهرداری قم در زمینه اجاره‌بهای این دکل‌ها از ابتدای سال 98، 4 میلیون تومان است.

وی عنوان کرد: در سطح شهر دکل‌های مخابراتی که در اختیار شهرداری باشد شهرداری وجود نداشته و دکل‌های موجود در این زمینه در مالکیت بخش خصوصی است.

عضو شورای شهر قم نیز در بخشی از این جلسه با اشاره به لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی کرایه  انواع خودروهای فعال در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری سال 97 ابراز کرد: امید می‌رود فرماندار قم در کمیته انطباق این لایحه را به‌صورت نهایی تصویب کرده و مصلحت‌های کنونی جامعه در آن در نظر گرفته شود.

روح‌الله امراللهی  با تأکید بر به لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی کرایه  انواع خودروهای فعال در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر درون‌شهری سال 97 ادامه داد: در تمامی خطوط و مسیرها افزایش قیمت تا سقف 10 درصد بوده و در برخی از این امور نیز افزایش قیمت در حدود 8 درصد بوده است.

وی گفت: در بسیاری از یدک‌کش‌ها کمیسیون عمران با هرگونه افزایش قیمتی مخالفت کرده که امید می‌رود تغییرات ایجادشده در کمیته انطباق نیز مورد تأیید و تصویب واقع شود.

عضو شورای شهر قم تأکید کرد: در اغلب مسیرهای تاکسی‌رانی شهر قم افزایش قیمت‌ها در حدود 100 تومان بوده و سعی شده تا در افزایش قیمت‌ها شرایط و وضعیت اقتصادی شهروندان در نظر گرفته شود، در زمینه یدک‌کش‌ها صرفاً در ردیف یک شاهد افزایش قیمت بوده‌ایم که بر مبنای وزن این ماشین‌آلات در حدود 4 درصد افزایش قیمت ایجادشده است.