کد خبر ۶۵۳۴۴ ۴۱۱ بازدید انتشار : ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۰
آیت‌الله نوری همدانی:

ضعف مدیریتی بزرگترین مشکل کشور است /بارها به مسئولان تذکر دادیم اما اقدام اثرگذار نکردند

استاد درس خارج حوزه ضعف مدیریتی را بزرگترین مشکل کشور دانست و با تأکید بر اینکه بارها به مسئولان تذکر دادیم اما اقدام اثرگذاری نکردند، خواستار برخورد سریع و قاطع با مفسدان و محتکران شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه بر اساس تعالیم دینی مردم محور جامعه هستند، افزود: حضرت امام(ره) در همه فرمایشات خود مردم را اصل و صاحب انقلاب معرفی کردند، از این رو باید قدر این مردم دانسته شود، حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نامه خود به مالک می‌فرماید که مردم عمود دین هستند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با ابراز نگرانی از وضعیت نامناسب معیشتی مردم، اظهار داشت: امروز مردم ما از نظر معیشتی در وضعیت نامناسب هستند و قشر ضعیف جامعه از زندگی روزانه خود درمانده شدند، چرا مسئولان اقدام عاجل نمی‌کنند؟


وی ضعف مدیریتی را بزرگترین مشکل کشور دانست و ابراز داشت: متأسفانه هیچ‌اشرافی بر قیمت‌ها نیست، بنده خودم خرید شخصی را انجام می‌دهم و می‌بینم که هر روز یک قیمت بر اجناس وجود دارد؛ این زجر و مشکلات مردم را خودم لمس می‌کنم اینجور نیست فقط گزارش بگیرم بلکه خودم به درون بازار می‌روم.


این مرجع تقلید بیان داشت: مردم می‌آیند و گله می‌کنند و نامه‌های فراوانی داریم، مردم عزیز بدانند و از مراجع گله نکنند چرا سکوت کرده‌اید، ما مکرر از مسئولان خواستیم خواهش کردیم ولی متاسفانه اقدام عاجل و اثرگذار ندیدیم.


آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: البته متاسفانه صدا و سیما تذکرات مراجع و علما و حوزه را انعکاس نمی‌دهند، به همین دلیل گمان برخی مردم این است که ما سکوت می‌کنیم درحالی که رهبر معظم انقلاب و مراجع و حوزه بیش از همه ناراحت این وضعیت هستند.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: انسان شرمنده این مردمی می‌شود که در همه حال از نظام و انقلاب حمایت می‌کنند ولی در این وضعیت معیشتی قرار گرفته اند، بار دیگر از مسئولان تقاضا می‌کنم بعنوان یک طلبه از حوزه علمیه قم که همانطور که رهبری فرمودند قوا باید با هم متحد باشند، از مسائل اختلافی و حاشیه‌ای پرهیز کنند، همچنین با تکیه بر خدا و بعد توان داخلی باید مشکلات مردم را حل کرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید تسلیم فشارهای دشمن شد، بیان داشت: به جوانان عرض می‌کنم که می‌توانند این فشار دشمن را تبدیل به فرصت کنند، آینده این انقلاب ان شاءالله با همت و تلاش و توکل روشن است.