کد خبر ۶۵۶۰۴ ۲۶۴ بازدید انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
عضو جامعه مدرسین قم:

اگر نهضت سیدالشهدا(ع) نبود؛ اثری از اسلام باقی نمی ماند/ابراز ارادت به اهل بیت(ع) موجب سعادت دنیوی و اخروی است

عضو جامعه مدرسین قم ابراز ارادت به اهل بیت علیه السلام موجب رشد فردی و اجتماعی و سعادت دنیوی و اخروی ما خواهد شد، گفت: بنابراین باید این مسئله تبیین شود که هزینه کردن برای تجلیل از نهضت عاشورا هزینه کردن برای سعادت فردی و اجتماعی جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین قم در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: در این ماه باید فلسفه شعائر و بزرگداشت نهضت اباعبدالله الحسین علیه السلام تبیین شود و اینکه این مسئله چه نقشی می توانند در سعادت فردی و اجتماعی انسان ها داشته باشد.

وی ادامه داد: تبیین دو مسئله فوق در کنار خرافات و تحریف های که در خصوص نهضت عاشورا صورت می گیرد؛ بهترین کاری است که می توان در هیات های مذهبی ومجالس سخنرانی انجام داد.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) عنوان کرد: شاعران می توانند مضامین فوق را در اشعار مداحی و مصیبت هایشان بگنجانند؛ مداحان نیز مضامین بلند و راهگشا را در مراسم سید الشهدا علیه السلام مرثیه سرایی کنند.

عضو جامعه مدرسین قم با تأکید بر اینکه اصل بر این است که امام حسین علیه السلام به چه منظور قیام کرده اند، ابراز کرد: در بیانات حضرت به مسائل امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد با استبداد و استکبار اشاره شده است که این مسائل روز ما نیز است.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با  اشاره به اینکه دشمنان در فضای مجازی شبهاتی را مطرح می کنند،تصریح کرد: اگر مسائل در این حوزه تبیین شود ؛ متوجه خواهند شد که فرهنگ دینی ما چنین تعالیمی را به ما عرضه می کند و اباعبدالله الحسین علیه السلام نیز با همین هدف تحقق فرهنگ و فلسفه دین را آغاز کرد.

وی افزود:سراسر نهضت سیدالشهدا علیه السلام نشان دهنده جهت گیری و هدف است؛ اگر برخی شبهاتی را در زمینه مخارج مراسم های این ایام مطالبی را عنوان می کنند این مسئله باید تبیین شود که اثری که در تجلیل و تکریم از نهضت عاشورا به مسیر جامعه ما گذاشته می شود بسیار وسیع تر،عمیق تر و نتیجه بخش تر است از این است که این هزینه  در جاهای دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه اگر نهضت ابا عبدالله  علیه السلام نبود اثری از اسلام باقی نمی ماند، عنوان کرد: امروزه در مراسم های عزاداری سیدالشهدا علیه السلام در ایام ماه محرم و صفر می توانیم استفاده بهینه در زمینه هدایت و روشنگری و روشن بینی افراد داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین قم تصریح کرد: هزینه کردن برای نهضت عاشورا و اربعین نقش بسیار زیادی در مقابله با مفاسد و ناهجاری های اجتماعی دارد؛ همچنین علاوه بر رشد و پویایی در ابعاد معنوی و مادی جامعه نیز اثر می گذارد.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان اینکه اباعبدالله و ائمه معصومین علیه السلام بالاترین خدمت را به بشریت کرده اند، تصریح کرد: باید بیش از اینها از آنان تقدیر کرد و هر قدر می توانیم اظهار محبت و مودت خودمان را به اهل بیت علیه السلام نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه ابراز ارادت به اهل بیت علیه السلام موجب رشد فردی و اجتماعی و سعادت دنیوی و اخروی ما خواهد شد، گفت: بنابراین باید این مسئله تبیین شود که هزینه کردن برای تجلیل از نهضت عاشورا هزینه کردن برای سعادت فردی و اجتماعی جامعه است.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تأکید کرد: مداحان نیز باید از بیان کردن مطالب غیر معتبر، سست و تحریف شده پرهیز کنند و انحرافاتی که در زمینه نهضت عاشورا شکل گرفته است را برای مردم تبیین نمایند.

وی با اشاره به مطلب فوق عنوان کرد: تا دشمنان نتوانند از این تحریف ها سوء استفاده کنند و چهره ناخوشایندی را از نهضت عاشورا به دیگران عرضه کنند؛ از جمله آنها می توان به تشییع انگلیسی اشاره داشت که به جای اینکه مبلغ فرهنگ و مکتب اهل بیت علیه السلام باشند تیشه به ریشه عزاداری امام حسین و اهل بیت علیه السلام می زنند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی در پایان خاطر نشان کرد: ضرورت دارد که در مجلس عزای سید الشهدا علیه السلام فلسفه نهضت عاشورا و بزرگداشت برای جامعه تبیین شود  و درس هایی که از سبک زندگی ابا عبدالله علیه السلام می توان گرفت برای جامعه امروز ما ارائه کنند.