کد خبر ۶۵۶۱۳ ۹۰ بازدید انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۵

56 واحد اقامتی موقوفه ارزان‌قیمت در قم به بهره‌برداری رسید

56 واحد اقامتی موقوفه ارزان‌قیمت با امکان استقرار 100 هزار نفر در قم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، ویژه‌برنامه اقتصاد مقاومتی، امامزادگان و موقوفات ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، سید مهدی صادقی استاندار، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، سید اسماعیل حسینی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم و جمعی از مدیران استانی در آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) برگزار شد.

در این برنامه، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: سیاست و راهبرد کلان سازمان اوقاف و امور خیریه استفاده از ظرفیت‌های مردمی و واگذاری اداره بقاع متبرکه به مردم بوده است، در هر مسئله‌ای که به ظرفیت‌های مردمی تکیه شده نتایج مثبتی حاصل می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی محمدی ارائه خدمات مختلف در بقاع متبرکه را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: در دل بقاع متبرکه مجموعه‌ای خدمات فرهنگی، رفاهی و مادی به زائران و شهروندان ارائه می‌شود، سرمایه‌های موجود در سازمان اوقاف و امور خیریه نوعاً مردمی است.

وی با اشاره به برخی از برکات موقوفات تأکید کرد: قدمت برخی از موقوفات موجود در استان قم به 12 قرن قبل برمی‌گردد، وقف نه دارای مالکیت دولتی و نه دارای مالکیت خصوصی است چرا که پس از وقف مالکیت از حالت شخصی نیز خارج می‌شود.

گفتنی است در مراسم امروز 56 واحد اقامتی موقوفه ارزان‌قیمت با امکان استقرار 100 هزار زائر مورد بهره‌برداری قرار گرفت، همچنین فضاسازی بیش از 30 هزار مترمربع از حریم بقاع متبرکه و بهره‌برداری از 30 واحد مسکونی و تجاری نیز از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری اوقاف و امور خیریه استان است.