کد خبر ۶۶۲۷۷ ۶۱۶ بازدید انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۵
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری خبر داد:

حضور مشکوک 4 کشور اروپایی برای کمک فرهنگی به اتباع در روستای مبارک آباد قم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: چهار کشور اروپایی با پوشش اینکه می‌خواهیم بر روی مسایل فرهنگی اتباع کار کنیم، شروع به فعالیت در استان قم کرده‌اند که بنده این موضوع را مشکوک می‌دانم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم قم در مجلس، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با اشاره به فعالیت چهار کشور اروپایی در یکی از روستاهای محروم قم و افتتاح یک مرکز فرهنگی، اظهار کرد: عامل این اقدام و حضور این چهار کشور در قم، وزارت کشور، فرمانداری و استانداری هاست.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این چهار کشور در پوشش کمک و رسیدگی به امور اتباع خارجی در این استان حضور یافته‌اند، افزود: اتباع خارجی بسیاری در استان قم حضور دارند، براین اساس هلند و دانمارک و برخی کشورهای دیگر به صورت ویژه در یکی از روستاهای قم به نام مبارک آباد که بیشتر ساکنان آن از اتباع افغان هستند، یک مرکز فرهنگی را افتتاح کرده‌اند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آنها با پوشش اینکه می‌خواهیم بر روی مسایل فرهنگی اتباع کار کنیم شروع به فعالیت کرده‌اند اما بنده این موضوع را مشکوک می‌دانم زیرا معقول به نظر نمی‌رسد.

 

وی ادامه داد: ما در کشورمان برای اتباع خارجی مقدار زیادی هزینه می‌کنیم و منطقی نیست که آنها بخواهند به صورت مستقل به این موضوع وارد شوند، اگر هم می‌خواهند اقدامی برای اتباع انجام دهند نباید مباشرتا اقدام کنند بلکه باید با ارائه نیابت به وزارت کشور آنها را در این کار کمک کنند.

 

ذوالنوری اظهار کرد: کمیساریای عالی پناهندگان هم برای کمک به اتباع حاضر در ایران مبالغی را به کشورمان می‌پردازد، لذا موضوع حضور چهار کشور اروپایی در ایران و کمک فرهنگی به اتباع خارجی در حقیقت یک نوع جا پا باز کردن است.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه انتخاب قم برای این هدف بسیار مشکوک است، گفت: در حال پیگیری این موضوع از طریق اداره اتباع و وزارت کشور هستیم و در صورت عدم رفع ابهامات و محرز شدن شک، این مسئله را به طور سوال از رحمانی‌فضلی وزیر کشور حتما پیگیری می‌کنیم.