کد خبر ۶۶۳۶۴ ۱۸۸ بازدید انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳

44 منبع درسی جدید در کنار منابع اصلی در حوزه معرفی شد

معاون آموزش حوزه‌های علمیه گفت: تا امروز 44 منبع بدیل در کنار منابع اصلی و همچنین 60 عنوان کتاب در دو بخش تولیدی و اصلاحی با نظر اساتید معرفی‌شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم نژاد ظهر امروز در اجلاسیه اساتید سطح یک حوزه علمیه قم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد با اشاره مسئولیت سنگین حوزه در شکل‌دهی هویت طلاب اظهار داشت: اساتید حوزه به‌عنوان راهنما و مرشد تربیت کنند طلابی هستند که همه نگاه‌ها در داخل و بیرون از نظام جمهوری اسلامی به آن‌ها بوده و به‌عنوان نماد و منبع اسلام به آن‌ها توجه می‌کنند.

وی نگاه حوزه علمیه را به اساتید به‌عنوان مشاور و مربی دانست و افزود: تربیت طلاب ازنظر شخصیتی و هویتی در کنار انتقال مفاهیم درسی موردتوجه حوزه بوده و نمی‌توانیم تنها تک‌بعدی به تربیت طلاب توجه کرده و باید جایگاه اساتید حوزه علمیه به زمان گذشته برگشته و شأن واقعی خود را به‌عنوان معلم و مربی پیدا کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با تشریح انتظارات حوزه از اساتید در کلاس درس تصریح کرد: طرح‌های جدید با همفکری همه اساتید در سراسر کشور در حال بازنویسی بوده و در دستور کار قرارگرفته و تا امروز 44 منبع بدیل در کنار منابع اصلی و همچنین 60 عنوان کتاب در دو بخش تولیدی و اصلاحی با نظر اساتید معرفی‌شده است.

وی استفاده از آیات و روایات را در 29 متن تولیدی موردتوجه قرارداد و گفت: آیات و روایات اصلی‌ترین منبع در ایجاد تحول در حوزه است و همچنین در این طرح اختیار ساعات درسی، اختصاص نمره برای فعالیت‌های کلاس و مباحثه تا سقف 5 نمره، حضوروغیاب طلاب، فرایند ارزیابی طلاب و پذیرش طلاب در رشته فقه از دیگر مدارس به استاد واگذارشده است.

رستم نژاد از معرفی 224 ممتحن شفاهی در کل کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: رسمی شدن دروس خارج در 16 شهرستان و تکمیل پرونده اساتید پیش‌کسوت، تشکیل بانک اطلاعات یک هزار داوطلب تدریس و همچنین طراحی بانک جامع سابقه تدریسی اساتید ازجمله فعالیت‌هایی است که تحت عنوان تحولات جامع حوزه در حال انجام است.