کد خبر ۶۶۳۶۷ ۱۳۳ بازدید انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۵

فرسودگی زیرساخت‌ها هزینه بازآفرینی شهری در قم را چند برابر کرده است

معاون استاندار قم با انتقاد از حفاری‌های مستمر در هسته مرکزی شهر گفت: حفاری‌های مستمر برای تعمیر و نوسازی زیرساخت‌های برق و آب هزینه‌های بازآفرینی شهری به ویژه در هسته مرکزی شهر را چندین برابر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محسن بهشتی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات آب و برق استان که با حضور وزیر نیرو در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فرسودگی زیرساخت‌های برق و آب مشکلاتی را در مسیر بازآفرینی شهری به وجود آورده است.

وی با انتقاد از فرسودگی زیرساخت‌های شهری قم افزود: بازآفرینی شهری یکی از سیاست‌های نخست استان است، در توسعه بازآفرینی شهری فرسودگی زیرساخت‌های شهری مشکلات فراوانی را پیش‌روی استان قرار داده است.

معاون امور عمرانی استانداری قم با انتقاد از حفاری‌های مستمر در هسته مرکزی شهر گفت: حفاری‌های مستمر برای تعمیر و نوسازی زیرساخت‌های برق و آب هزینه‌های بازآفرینی شهری به ویژه در هسته مرکزی شهر را چندین برابر کرده است.

بهشتی با ابراز ناخرسندی عمومی مردم از حفاری‌های پی‌درپی در هسته مرکزی شهر و موانع ایجادشده در مسیر بازآفرینی شهری عنوان کرد: در ستاد بازآفرینی شهری به دلیل فرسودگی زیرساخت‌ها روکش خیابان‌ها از بین می‌رود که این مسئله سبب هدر رفت منابع و نارضایتی عمومی می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از پساب‌های شهری برای توسعه فضای سبز در قم خاطرنشان کرد: از پساب‌های شهری باید برای توسعه فضای سبز به ویژه در رینگ دوم شهری برای تلطیف آب‌وهوا استفاده شود، چراکه دمای استان قم نسبت به دهه‌های گذشته بیش از 6 درجه سانتی گراد افزایش پیدا کرده است.

معاون امور عمرانی استانداری قم با اشاره به آمادگی شهرداری قم در واگذاری و استفاده از پساب‌های شهری بیان کرد: شهرداری قم برای واگذاری پساب‌های شهری مشکلی ندارد، وزارت نیرو درصورتی‌که پساب فاضلاب‌های شهری را نیز اختیار شهرداری قرار دهد بخش مهمی از نیاز فضای سبز قم تأمین‌شده تا از آب‌های دیگر در این زمینه استفاده نمی‌شود.

بهشتی با تأکید بر فقر و مشکل زیرساخت‌های شهری قم تصریح کرد: سهم جمعیتی قم بیش از زیرساخت‌های موجود است و برای همین مورد نیز با احداث شهر جدید پرنیان در محدوده جاده کاشان مخالف شده است، چراکه زیرساخت‌های آبی و دیگر زیرساخت‌های موردنیاز در استان بسیار محدود است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از مصارف محدود آبی قم ابراز کرد: در اطراف سد کوچری طرح‌های گردشگری در حال انجام است، نباید در شرایط کم‌آبی کنونی از منابع آبی این سد در مصارف دیگر به هر قیمتی استفاده شود.