کد خبر ۶۶۵۳۰ ۲۸۸ بازدید انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۹

اپراتور انگلیسی و اردو زبان در سامانه 137شهرداری قم

سرپرست سامانه 137 شهرداری قم با بیان مجهز بودن این سامانه به اپراتورهای مسلط به زبان‌های خارجی گفت:: در سامانه 137 شهرداری قم اپراتورهای مسلط به زبان‌های انگلیسی و اردو مستقر بوده و به سؤالات زائران و توریست‌های خارجی پاسخ می‌دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، ابراهیم خسروی در بازدید اعضای شورای شهر قم از سامانه 137 شهرداری قم اظهار داشت: پیگیری و رفع دغدغه‌های مردمی از مهم‌ترین اهداف این سامانه در سازوکارهای خدمات‌رسانی شهرداری به شهروندان شهر مقدس قم است.

وی با اشاره به برخی از کارکردهای سامانه 137 شهرداری افزود: سامانه 137 صرفاً برای ارتباط دوطرفه بین مردم و شهرداری برای اطلاع‌رسانی نسبت به نارسایی‌های شهری نیست، بلکه به ‌عنوان پلی برای پیشنهادات و ارتباطات دوسویه بین شهروندان و تبادل‌نظر آن‌ها با شهرداری در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست سامانه 137 شهرداری قم گفت: روزانه بین 1800 تا دو هزار تماس تلفنی با سامانه 137 شهرداری برقرار می‌شود که ازاین‌بین 600 تا 700 پیام قابلیت اجرایی و در حوزه اختیارات شهرداری است.

خسروی چند برابر شدن تماس‌های ورودی شهروندان در مناسبت‌های ملی و مذهبی را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد:  در مناسبت‌های ملی و مذهبی مانند اربعین حسینی(ع) تماس‌های صورت گرفته از 4 هزار مورد تجاوز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان و زائران شهر مقدس قم سؤالات و ابهامات خود را درزمینهٔ‌های اسکان، ترافیک، مراکز درمانی و بهداشتی، اماکن اقامتی و تفریحی و اموری از این قبیل را با سامانه 137 در میان می‌گذارند.

سرپرست سامانه 137 شهرداری قم با بیان مجهز بودن این سامانه به اپراتورهای مسلط به زبان‌های خارجی تأکید کرد: در سامانه 137 شهرداری قم اپراتورهای مسلط به زبان‌های انگلیسی و اردو مستقر بوده و به سؤالات زائران و توریست‌های خارجی پاسخ می‌دهند.

خسروی ادامه داد: ارتباط مستمر بین سامانه 137 و حوزه‌های ستادی و رفع مشکلات گذشته ازجمله توفیقات شهرداری در سه سال اخیر بوده است، 20 اپراتور در سامانه 137 شهرداری قم در سه شیفت کاری به‌صورت شبانه‌روزی به سؤالات و تماس‌های شهروندان و زائران شهر مقدس قم پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به تدابیر جدید سامانه 137 شهرداری قم برای پاسخگویی بهتر به شهروندان بیان کرد: با راه‌اندازی نرم‌افزار جدید سامانه 137 شهرداری قم ورودی تماس‌های مردمی کمتر شده و شهروندان در زمان کمتری پاسخ سؤالات شهروندان داده می‌شود.

سرپرست سامانه 137 شهرداری قم با بیان اینکه تمام اپراتورهای سامانه 137 به‌صورت زنده به مشکلات شهری شهروندان رسیدگی می‌کنند، ابراز کرد: طبقه‌بندی بین پیام‌های فوری و خطرساز با پیام‌های عادی انجام‌شده و هشدار پیام‌های فوری و خطرساز درآن‌واحد به مسئولان شهرداری ارسال می‌شود.

خسروی تأکید کرد: بخش مدیریت پسماند شهرداری قم یکی از مهم‌ترین قسمت‌هایی بوده که شهروندان نسبت به آن تماس‌های مکرری با سامانه 137 برقرار می‌کنند، پیگیری تماس‌های صورت گرفته‌شده و بررسی نتیجه اقدامات انجام‌شده از دیگر فعالیت‌های مهمی بوده که در این سامانه بررسی و دنبال می‌شود.

سرپرست سامانه 137 شهرداری قم با اشاره به مهم‌ترین مطالبه‌ها و مشکلات شهروندان در تماس با سامانه 137 شهرداری عنوان کرد: بالغ‌بر 70 درصد تماس‌های شهروندان با سامانه 137 شهرداری در حوزه خدمات شهری و فضای سبز است.

انتهای پیام