کد خبر ۶۶۷۴۷ ۳۹۸ بازدید انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۵
دادستان قم:

زندانی فرار کرده دستگیر شد / پزشک به دادسرا احضار و فرماندهی یگان حفاظت و بدرقه زندان قم بازداشت گردید

دادستان عمومی و انقلاب قم با تشریح جزئیات فرار یک زندانی گفت: این فرد که به تشخیص پزشک دچار اختلال روانی بوده است که پس از انتقال به مرکز روان درمانی با همدستی برخی افراد موفق به فرار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)،مهدی کاهه در گفت و گویی با اصلاح خبری که اعلام شد این فرد زندانی از بیمارستانی در قم فرار کرده است افزود: این زندانی با تشخیص پزشک به دلیل اختلالات روحی روانی به مرکز درمانی روان پزشکی معرفی و بستری شده بود که پنج ساعت پس از فرار دستگیر شد.


وی ادامه داد: فرماندهی یگان حفاظت و بدرقه اداره زندان قم به لحاظ مسامحه در انجام وظیفه قانونی با دستور دادستانی بازداشت گردید.


کاهه افزود: همچنین پزشکی که بنا به تشخیص وی فرد زندانی به مراکز روان درمانی جهت بستری معرفی شده نیز جهت بررسی و توضیح به دادسرا احضار گردید.


دادستان عمومی و انقلاب قم تاکید کرد: در مورد اقدام زندانی به قصد فرار ، پرونده ای به اتهام محاربه در دادسرا تشکیل گردید و دستگاه قضایی قم با قاطعیت و فوریت با وی برخورد خواهد نمود.


 فرمانده انتظامی قم امروز در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به حادثه تیراندازی دریکی از مراکز درمانی این استان گفت: فرد زندانی ساعت 18 روز گذشته جهت درمان به بیمارستانی درقم منتقل شد که یکی از همراهان وی ، اسلحه ای در اختیارش قرار می دهد و زندانی پس از تهدید و تیراندازی اقدام به فرار می کند که درنهایت دستگیر شد.

 

سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: پس از این حادثه که یک مجروح نیز برجای گذاشت، بلافاصله با تشکیل تیم های ویژه و تعقیب ، مجرم کمتر از پنج ساعت درتور اطلاعاتی نیروی انتظامی قم قرار گرفت و در یکی از استان های همجوار به دام افتاد.