کد خبر ۶۶۸۸۴ ۲۴۰ بازدید انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹
حجت‌الاسلام ذوالنور:

نباید بی عرضگی خودمان را در پشت تحریم پنهان کنیم

نماینده مردم قم در مجلس به نقش سوءمدیریت مسئولان در عقب‌افتادگی کشور اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان کشور باید رسالت خود را در برابر این ملت بزرگ انجام دهند، ما نباید بی عرضگی خودمان را در پشت تحریم پنهان کنیم، بسیاری از مشکلات ما ربطی به تحریم ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبرقم (قم‌نا)، مراسم گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان با حضور حجت‌الاسلام ذوالنور، آیت‌الله سعیدی، سید مهدی صادقی استاندار قم، سید  مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم و جمعی دیگر از مسئولان و مردم انقلابی شهر مقدس قم در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب بیان داشت: حافظه تاریخی ملت ایران سرشار از خیانت های آمریکاست، آمریکا با خباثت تمام در ۲۸ مرداد دولت برآمده از مردم را ساقط کرد، بوجود آوردن رژیم پهلوی و استمرار آن و به شهادت رساندن مردم و جوانان ایرانی چیزی نیست که ملت ایران آن را فراموش کند.


حجت‌الاسلام ذوالنور اظهار داشت:آمریکایی‌ها در ایران هر جرم و جنایتی مرتکب می‌شدند اما ما نمی‌توانستیم از طریق دستگاه قضایی و امنیتی جنایت آنها را پیگیری کنیم؛ وقتی یک راننده مست آمریکایی ۸ دختر ایرانی را زیر گرفت و یک مامور نیروی انتظامی خودرو او را متوقف کرد آن مامور را توبیخ کردند که چرا خودرو یک شخص آمریکایی را متوقف نموده است.


وی خاطرنشان کرد:آبان و استقامت و ایستادگی در برابر جریان استکبار از سالها قبل در حافظه ما نقش بسته بود، وقتی قانون کاپیتولاسیون را در دوران پهلوی تصویب کردند این امام بود که در برابر این قانون ظالمانه ایستاد.

 

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان داشت: پس از پیروزی انقلاب رژیم های مستکبر سعی کردند سناریوی خود را تغییر دهند، آنها می‌خواستند ته‌مانده رژیم پهلوی در ارتش و ساواک را در مقابل انقلاب علم کنند که یک نمونه آن کودتای نوژه بود، آنها  برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی سعی کردند منافقین را به جان ملت بیاندازند.

 

وی ادامه داد: با مقاومت ملت ایران و بیداری اسلامی در منطقه، امروز خاورمیانه ای شکل گرفته است که روسای جمهوری آمریکا اعلام میکنند که علیرغم هزینه های میلیاردی در منطقه خاورمیانه شکست خورده اند؛ امروز بغض مردم منطقه و جهان علیه آمریکاست.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: آمریکایی های و حاکمان دست‌نشانده آنان در عربستان می‌خواستند در چند هفته یمن را تسخیر کنند اما امروز نه تنها عربستان از طریق زمینی راهی به یمن ندارد بلکه موشک های ساخت دست انقلابیون در خاک عربستان فرود می آید؛ امروز ترامپ مجبور است که بر سر عربستان فریاد بزند که جنگ یمن باید هرچه زودتر تمام شود.

 

وی بیان داشت: آمریکا و جریان استکبارهیچوقت در سخن و عمل صداقت نداشته و ندارند، حاکمان غرب در سخنرانی هایشان میگفتند با تروریسم مخالفیم و ائتلاف ضد تروریسم شکل میدادند ولی از آن طرف داعش را بوجود آوردند؛ زمانی که داعش زنان عراقی را برای جهاد نکاح می‌ربودند به اروپا می‌فروختند چرا حاکمان غربی سکوت می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور اضافه کرد: امروز جوانان زیادی در خیابان های ایران علیه آمریکا شعا سر می‌دهند که در زندگی خود با انواع مشکلات مواجه اند، چراکه آنان دشمن‌شناسند؛ جوانان ایران سوال دارند که چرا آمریکایی‌ها از معاهده برجام خارج شدند و به قول و امضای خودشان عمل نکرند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: حضور مردم و استقامت آنان در برابر دشمنی‌های آمریکا نشان میدهد که آنان نقش خود را در همه مراحل انقلاب ایفا کرده‌اند فلذا رسالت مسئولان خیلی سنگین است؛ مردم هرچند که فشارها را تحمل می‌کنند اما نمیتوانند از کم‌کاری ها، سوءمدیریت ها و احیانا خیانت‌ها چشم پوشی کنند.

 

وی ادامه داد: امروز صادرات نفت ما کم نیست، وارد شدن ارزهای خارجی به کشور ما متوقف نشده است، امروز مشکل ما سوءمدیریت است، مشکل ما عمل نکردن به سیاست های اقتصاد مقاومتی است، مشکل ما فساد است.

 

نماینده مردم قم در مجلس به نقش سوءمدیریت مسئولان در عقب‌افتادگی کشور اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان کشور باید رسالت خود را در برابر این ملت بزرگ انجام دهند، ما نباید بی عرضگی خودمان را در پشت تحریم پنهان کنیم، بسیاری از مشکلات ما ربطی به تحریم ندارد.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور خاطرنشان کرد: ما در زمینه صادرات پسته، زعفران ، فرش و بسیاری دیگر از محصولات برند جهانی بودیم، آیا ما در این محصولات پیشرفت داشته ایم. اگر ما نتوانسته ایم از نقاط قوت خود استفاده کنیم بدلیل سیاست های غلط و ناکارآمدی است که به اجرا درآمده است، بدلیل نداشتن روحیه جهادی و انقلابی بوده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی یادآورشد: امروز یازده کشور در جهان هستند که توان غنی‌سازی هسته‌ای دارند و ما یکی از آن یازده کشوریم، امروز ما افتخار می‌کنیم که  جمهوری اسلامی ایران یکی از 9 کشور جهان است که چرخه کامل سوخت هسته‌ای را دراختیار دارد.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور بیان داشت: در دوران دفاع مقدس ما فشنگ کلاشینکف هم مشکل نداشتبم و برای تامین آن با مشکل مواجه بودیم ولی امروز زیردریایی جماران در اعماق اقیانوس ها در کنار زیردریایی های دیگر کشورها حرکت میکند. امروز خط تولید صددرصد ایرانی هواپیمای جنگنده کوثر  در کشور افتتاح شده است و خاری شده در چشم دشمنان.

 

وی خاطرنشان کرد: چه چیزی باعث شد در برخی عرصه ها پیشرفت کنیم و در برخی عرصه ها درجا بزنیم؟ در طول سالیان گذشته به ما ثابت شده است که هر جا روحیه جهادی داشتیم پیشرفت کردیم. اگر تفکر و روحیه امثال تهرانی‌مقدم ها در عرصه موشکی وجود نداشت وضع نظامی ما غیر از این چیزی بود که در حال حاضر هست.

 

نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: مسئولان بدانند که خواست مردم "روحیه جهادی" است، مردم از تنبلی و وادادگی و ناخودباوری بیزارند؛ تهرانی‌مقدم ها باعث بیشرفت در عرصه های مختلف علمی و  نظامی شدند چون روحیه جهادی داشتند، چون فیش نجومی نداشتند، چون دل در گرو ابرقدرت های پوشالی نداشتند.