کد خبر ۶۶۹۸۴ ۱۷۰ بازدید انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵

بوشهر|حضور جهادی طلاب در صحنه‌های تبلیغی و هنری در اولویت است

رئیس انجمن هنرهای تجسمی طلاب با بیان اینکه این انجمن برای نخستین بار در قم آغاز به کار کرد گفت: حضور جهادی طلاب در صحنه‌های تبلیغی و هنری و خلق آثار و آفرینش‌های هنری از رسالت‌ و در اولویت فعالیت‌های انجمن هنرهای تجسمی طلاب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت اسلام والمسلمین سید محسن آزادی ظهر امروز در مراسم اختتامیه ششمین سوگواره عکاسی خورشید بر نیزه و شعر و نثر ادبی بر بلندای عاشورا با تسلیت سالروز ارتحال جانکاه رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) به نقش و جایگاه آخرین پیامبر الهی در هدایت انسان‌ها برای رهایی از مشکلات و رسیدن به سعادت پرداخت و اظهار داشت:  برای رسیدن به سعادت و کمال و  روش مبارزه با ستمگران باید سیره و منش پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) مورد توجه قرار بگیرد.

وی، پیامبر اکرم(ص) را  چراغ روشنگری دانست و تصریح کرد: حرکت  انسان‌‌ها بر اساس سیره و روش  پیامبر گرامی اسلام(ص) راه را از بیراهه به انسان‌ها نشان می‌دهد و زمینه کمال و سعادت انسان را فراهم می‌کند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی طلاب با بیان اینکه این انجمن برای نخستین بار در قم آغاز به کار کرد گفت: حضور جهادی طلاب در صحنه‌های تبلیغی و هنری و خلق آثار و آفرینش‌های هنری از رسالت‌ فعالیت‌های انجمن هنرهای تجسمی طلاب است.

وی به آفرینش هنر و نقش تربیتی آن پرداخت و گفت: فلسفه توجیه این مسابقه هنری چیست و چگونه یک هنرمند‌ خالق  یک اثر هنری می‌شود و یک اثر هنری را می‌آفریند.

حجت‌الاسلام آزادی ، فرایند آفربنش هنری را دارای سه مرحله  دانست و تصریح کرد: نگاه دقیق و هنرمندانه، پردازش آن چیزی که دید و سبک زیبای دقیق هنری است.

وی با بیان اینکه مرکز هنری تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم دارای انجمن هنرهای تجسمی است تصریح کرد: تلاش انجمن براین بوده که با شناسایی طلاب هنرمند در رشته‌های هشت گانه انجمن عکاسی، نقاشی، نگارگری، طراحی، تصویر سازی، کاریکاتور، گرافیک و هنرهای معرق و منبت زمینه خلق آثار براساس مهارت‌افرایی فراهم شود.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی طلاب جشنواره هنرهای تجسمی طلاب را به عنوان یک رخداد مهم و فنی در سطح عالی در حوزه‌های علمیه سراسر کشور دانست و گفت: انجمن هنرهای تجسمی طلاب در رشته‌های عکاسی، گرافیک، طراحی، نقاشی، تصویر سازی، نگارگری، کاریکاتور و منبت دارای 300 نفر عضو است.

حجت‌الاسلام آزادی انتقال پیام دین و انقلاب اسلامی از زبان هنر را از اهداف مهم برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی دانست و افزود:با گسترش فعالیت هنری طلاب هم اکنون طلاب کثیری مشغول به فعالیت هنری هستند‌ که امیدواریم با زبان هنر پیام دین و انقلاب اسلامی را‌به مردم دنیا انتقال یابد.

برگزاری سوگواره عکاسی خورشید بر نیزه و شعر و نثر ادبی بر بلندای عاشورا

 رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز با اشاره به اهداف برگزاری سوگواره عکاسی خورشید بر نیزه و شعر و نثر ادبی بر بلندای عاشورا گفت: برپایی این سوگواره با هدف ترویج فرهنگ عاشورایی و مطالعه پیام قیام امام حسین ( ع) و آشنایی دانش آموزان با آرمانها و ارزشها قیام آن حضرت درسطح مدارس شهرستان دیراست.

احمد عبدالله‌زاده  بیان کرد: در بخش عکاسی، شعر و نثر ادیبی تعداد 450 اثر به جشنواره ارسال شد که داوران بر پایه 4 رکن صراحت موضوع از جمله کادر بندی، نور، نور سنجی و  محتوا داوران را رای خود را اعلام کردند.

در پایان مراسم هدایایی و لوح تقدیر به برترین‌های سوگواره عکاسی خورشید بر نیزه و شعر و نثر ادبی بر بلندای عاشورا  در بندر دیر اهداء شد.