کد خبر ۶۶۹۸۶ ۱۶۸ بازدید انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۵
در روزهای پایانی ماه صفر؛

برپایی خیمه‌های معرفت در مزار شیخان قم

طرح خیمه‌های معرفت با هدف تبدیل کردن بقاع متبرکه و امامزادگان به اماکن فرهنگی در حال اجرا است.

طرح برپایی خیمه‌های معرفت در مزار شیخان قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام  خویی، مسئول فرهنگی مزار شیخان قم از اجرای طرح خیمه‌های معرفت در این مکان خبر داد و گفت: طرح برپایی خیمه‌های معرفت در دهه آخر ماه صفر با هدف تبدیل کردن بقاع متبرکه و امامزادگان به اماکن فرهنگی در حال اجرا است.

 وی افزود: طرح خیمه‌های معرفت شیخان از خیمه‌های شاخص در کشور است که به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم با حضور دانش‌آموزان در روزهای پایانی ماه صفر در حال اجراست.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی خویی،  با بیان اینکه امکان بازید از این خیمه‌ها در دو نوبت صبح و عصر برای علاقه‌مندان ایجاد شده است، عنوان کرد: از غرفه‌های برپا شده در این مزار مقدس، می‌توان به غرفه کودک و نوجوان و ایستگاه احکام، ایستگاه همه واقف باشیم، مشاوره خانواده و تحصیلی و تربیت فرزند و روایت‌های تصویری و چندرسانه‌ای، غرفه مهدویت و گفتمان دینی اشاره کرد.

وی بیان کرد: خیمه‌های معرفت هرساله در دهه اول و آخر ماه محرم و دهه آخر ماه صفر و ایام فاطمیه با حضور عموم مردم و دانش‌آموزان مدارس با هدف تبدیل کردن بقاع متبرکه و امامزادگان به اماکن فرهنگی برگزار می‌شود.

 مسئول فرهنگی مزار شیخان قم با بیان اینکه در این خیمه‌ها، طرح ملی وقف قرآن اجرا می‌شود، اظهار کرد: رایج‌ترین و آسان‌ترین وقفی که برای همه مردم میسر است وقف کتاب است و بهتر این است که این کتاب ارزشمند قرآن باشد.

وی افزود: یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف استان قم در برگزاری خیمه‌های معرفت اجرای طرح ملی وقف قرآن کریم است و مردم با پرداخت هفت هزارتومان در این طرح شرکت کرده و سازمان اداره اوقاف استان قم با دریافت هزینه‌ها، قرآن‌هایی خریداری کرده و به مناطق محروم و فاقد قرآن ارسال می‌کنند.