کد خبر ۶۷۶۴۸ ۴۱۷ بازدید انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۶

160 دوربین ترافیکی تا 26 آذرماه در قم راه‌اندازی می‌شود

سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم از راه‌اندازی 160 دوربین ترافیکی تا 26 آذرماه در قم خبر داد.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سرهنگ حسن میرقیصری ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، با اشاره به طولانی شدن راه‌اندازی دوربین‌های نظارتی در سطح شهر اظهار داشت: جلسات متعددی در این زمینه برگزارشده و متأسفانه مشکلات اقتصادی سبب عدن راه‌اندازی آن‌ها تاکنون شده است.

وی وجود دوربین‌های نظارتی ترافیک را سبب پایش تصویری تخلفات دانست و افزود: در آخرین جلسه مقرر شده تا 26 آذرماه سال جاری 160 دوربین در محل‌های حادثه‌خیز راه‌اندازی شود.

 سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه هنوز طرح بررسی معاینه فنی خودروها در قم عملیاتی نشده است، تصریح کرد: دوربین‌های نصب‌شده فعلاً فقط سرعت غیرمجاز، عبور از چراغ‌قرمز، تجاوز به خطوط عابر پیاده، ورود به خطوط ویژه و غیره را ثبت و نظارت می‌کند.

22 پاتوق‌‌ افراد مسئله‌دار در قم بسته شدقم| ‌معضلات حوزه عفاف و حجاب هر روز بدتر از گذشته می‌شوددستگاه‌های اجرایی استان قم در زمینه عفاف وحجاب بازخواست می‌شوند

رئیس پلیس امنیت عمومی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به وجود برخی مراکز عمومی غیرمجاز به ویژه قهوه‌خانه‌ها در سطح استان ابراز کرد: راه‌اندازی قهوه‌خانه جرم نبوده ولی متأسفانه در برخی موارد شاهد وقوع برخی جرائم در این مکان‌ها هستیم که باید اتحادیه‌ها نظارت بیشتری بر آن‌ها داشته باشند.

سرهنگ پیام کاویانی با بیان اینکه اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باید واحدهای غیرمجاز را معرفی تا پلیس آن‌ها را پلمپ کند، افزود: درصورتی‌که اتحادیه‌ها درخواست پلمپی داشته باشند 10 الی 20 روز به واحد مربوطه فرصت داده‌شده و بعد محل پلمپ می‌شود و فک پلمپ نیز با نظارت اتاق اصناف خواهد بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی تیم‌های مشترک برای رصد محل‌های پاتوق اراذل‌واوباش در استان ادامه داد: واحدهایی که نقض موارد بهداشتی مانند قهوه‌خانه دارند با درخواست اداره بهداشت از ناجا پلمپ می‌شود و پلیس به تنهایی نمی‌تواند واحدی را تعطیل کند.

سرهنگ مهرداد حاجی‌زاده معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم نیز در این جلسه با اشاره به ارسال 351 خبر مربوط به پلیس برای رسانه‌های مکتوب، نوشتاری و برخط استان اظهار داشت:برای صداوسیما نیز 64 مصاحبه خبری با 45 دقیقه در صدا و 180 دقیقه در سیما در هفت ماه سال 97 اتفاق افتاده است.