کد خبر ۶۷۷۵۸ ۲۷۷ بازدید انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹
رئیس کمیسیون خدمات شهری قم؛

ساماندهی میدان کهنه شهر قم و عرضه صنایع دستی در آن

سبحانی ثابت گفت:به دنبال این هستیم که دربازار کهنه شهر قم صنایع دستی عرضه شود،بایدبه دنبال افزایش زمان اقامت و افزایش میزان خرید سوغات توسط زائرین دراین شهر باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید مجتبی سبحانی ثابت رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم با اشاره به وضعیت بوستان‌های شهر قم گفت: ۳۲۴ بوستان در این شهر داریم، امکان احداث بوستان‌های بانوان در تمام مناطق شهر قم وجود ندارد، چون باید فضای یک بوستان بانوان به گونه‌ای باشد که اشراف از بیرون به آن وجود نداشته باشد و این مساله در همه نقاط شهر ممکن نیست.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که در بازار کهنه شهر قم صنایع دستی عرضه شود، باید به دنبال افزایش زمان اقامت و افزایش میزان خرید سوغات توسط زائرین در این شهر باشیم، همه شهروندان و مدیران قمی در این خصوص وظیفه دارند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم افزود: در حال ساماندهی میدان کهنه شهر قم هستیم، همچنین هیأت امنای بازار اصلی شهر قم درخواست ورود شهرداری را به این بازار داشته است، حدود هزار و ۲۰۰ مغازه در این بازار وجود دارد و اخطار‌هایی به صاحبان مغازه‌هایی که تجاوز به حریم بازار داشته اند، دادیم تا شاهد ایمنی در بازار اصلی شهر قم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مساله افزایش قیمت دلار مشکلات زیادی برای اجرای پروژه‌های شهرداری قم داشته است و بسیاری از پیمانکاران حاضر به خروج از پروژه‌ها شدند، چون قیمت اجناس موردنیاز برای اجرای پروژه‌ها افزایش چند برابری داشته است.