کد خبر ۶۷۷۸۱ ۲۱۶ بازدید انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۸
ذوالنور:

مزیت اصلی قم، گردشگری مذهبی است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مزیت اصلی قم را در گردشگری مذهبی دانست و تأکید کرد: تکمیل پروژه فرودگاه، کمک زیادی به این مزیت اصلی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، حجت الاسلام ذوالنور که در گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی مرکز قم سخن می گفت مونوریل قم را آینه دق دانست و گفت: هزینه نگهداری این پروژه بسیار زیاد است و در عین حال گرهی هم از ترافیک شهر باز نخواهد کرد.

وی ادامه داد: یک نظر این است که زیرساخت هایی که در این پروژه احداث شده؛ تخریب شود؛ اما به صراحت باید گفت که در این شرایط فشار اقتصادی بر مردم، تخریب هزینه های انجام شده از بیت المال، قابل اغماض نخواهد بود. البته نظری دیگری هم وجود دارد که این پروژه به بخش خصوصی واگذار شود تا بتواند جاذبه‌ هایی در بخش گردشگری قم ایجاد کند که البته این نظر قابل بررسی است.

وی درباره فرودگاه قم نیز تأکید کرد: سهامداران پروژه فرودگاه باید تعیین تکلیف شوند و نباید نسبت به این امر بی تفاوت بود.

وی همچنین درباره پروژه مترو قم خاطرنشان کرد: مترو مقرون به صرفه ‌تر از مونوریل است.

این نماینده طراح طرح شفاف سازی آراء نمایندگان مجلس در این زمینه هم گفت: مردم باید نماینده ‌ای را که بیش از اندازه در مرخصی است بشناسند؛ چراکه شرط تأثیرگذاری نماینده در مجلس، حضور و ارائه رأی از سوی اوست؛ بنابراین نماینده باید فعال باشد و البته مردم هم ناظر بر نمایندگان خود باشند.

وی اضافه کرد: برخی اوقات نماینده در مجلس و صحن علنی حضور دارد ولی در رأی‌گیری شرکت نمی ‌کند؛ در حالی که برخی اوقات حتی یک رأی هم می تواند سرنوشت ملت را تغییر دهد.

این نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حضور فعال نمایندگان در مجلس سبب تصویب قوانین موثر و با خاصیت خواهد شد و البته امروزه اگر برخی قوانین اثربخشی و خاصیت ندارند به این دلیل است که یک قانون به شکل عالمانه و با آگاهی کامل نماینده مردم  تصویب نمی‌ شود.

حجت‌ الاسلام ذوالنور بیان داشت: نتیجه تصویب طرح شفافیت آراء این است که نماینده برای رأی هزینه داده و عالمانه رأی می دهد تا مصالح مردم تأمین شود.

وی با اشاره به تصویب CFT  نیز گفت: این امر یا به نفع است یا به ضرر؛ اما اگر بر اساس طرح شفافیت آراء بتوان اسامی موافقان و مخالفان را منتشر کرد؛ مردم از همه چیز مطلع می شوند و می توانند نظارت خود بر رفتار و رأی نمایندگان خود را نیز بهتر و بیشتر اعمال کنند.