کد خبر ۶۹۹۸۴ ۱۲۵ بازدید انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
جشن تولد ۴۰ سالگی /

مردم نمره خوبی برای ۴۰ سال استقامت می‌گیرند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی، انقلاب را مصداق واقعی قیام برای خدا دانست و گفت : مردم نمره خوبی برای ۴۰ سال استقامت می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، انقلاب در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه در کرمانشاه گفت : یک اربعین و چهل سال گذشت از آن نقطه عطف تاریخ ایران سرافراز، از آن زمانی که مردم این سرزمین از جوان و پیر قیام کرددند.

وی با بیان اینکه امام از ابتدا تا انتهای قیام تنها یک پیام برا یهمه داشت و آن هم دعوت به قیام برای خدا بود، گفت : ایشان زمانی که جوان بودندو بیست و چند سل به علمای بلاد نامه نوشتند که برای خدا قیام کنید؛ سال ۴۲ هم به مردم ایران پیام دادند که مردم برای خداوند عالم قیام کنید.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: سال ۵۷ در نوفل لوشاتو که دانشجویان انجمن‌های اسلامی محضر ایشان رفتند نصیحت خواستند که فرمودند: یکتا موعظه پرودگار که همان قیام برای خدا بود؛ ۱۹ بهمن ۵۷ در تهران که برای بیعت با امام آمدند ایشان باز هم فرمود که قیام کنید برای خدا و در ۵۸ بعد از استقرار نظام هم که خدمت امام رفتند گفتند قیام کنید برای خدا.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: امام در وصیتنامه خود خطاب به جوانان گفتند که شما این نامه را زمانی می‌خوانید که من در بین شما نیستم و از سر خیرخواهی باز هم یکتا موعظه پروردگار را که همان قیام برای خداست تکرارا کردند و گفتند که مراقب باشید قیامتان برای خدا باشد.

وی با بیان اینکه امروز چهل سال از قیام این مردم گذشته و انقلاب با استقامت ستودنی چهل ساله به نقطه‌ای رسیده که این مردم با ایمان به خدا مصداق واقعی این توصیه حضرت حق هستند و این قیام تاریخی در تاریخ ثبت، ماندگار و جاودانه می‌شود؛ قیامی که آن را مدیون امام هستیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به فرمایشات معمار کبیر انقلاب که فرمودند: «اگر هزار بار قطعه قطعه شویم دست از مبارزه با ظالم بر نمی‌داریم» اشاره کرد و گفت: امروز فشار و سختی بر مردم زیاد است، اما پای مکتب خمینی بزرگ شدیم و دست از قیاممان برنمی‌داریم.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه، اما در سن ۹۰ سالگی گفتند که امروز خمینی آغوش و سینه خود را گشوده برای همه بلا‌ها و برای درک شهادت روزشماری می‌کند، گفت: حتما جوانان امروز جوانانه‌تر برای دشمن رجز می‌خوانند.

وی بیان داشت: در این چهل سال توفیقاتی داشتیم و البته ناکامی‌ها و ضعف‌هایی هم داشتیم که باید تحلیل شود چه عواملی باعث شکست و موفقیت‌ها شد؛ هرجا به اسلام پناه بردیم و هرجا مردم ایستادند ما رشد کردیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مردم نمره خوبی برای چهل سال استقامت می‌گیرند با همه سختی‌ها، فشار‌ها و دشواری و دشمنی‌های خباثت آلود دشمنان که به هیچ چیزی حتی دارو رحم نکردند و امروز هم توقع به حقی دارند که مسئولان انقلابی زندگی کنند، ساده زیست بوده و شجاعت داشته باشند.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: مرحوم امام می‌فرماید اگر خمینی یکه و تنها بماند به راه خود که مبارزه با ظلم و شرک است ادامه می‌دهد و ما هم از همین مکتب درس گرفته‌ایم و راهش را ادامه می‌دهیم.

وی اظهار داشت: هرگاه نگاه ما به درون بود و سرمایه‌ها و جوانان را جدی گرفتیم رشد کردیم و موفق شدیم و هروقت قدری بیش از اندازه به بیرون نگاه کردیم چوبش را هم خوردیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران امروز تا جایی نفوذ کرده و بصیرت جوانان ما تا حدی افزایش یافته که و بیرون مرز‌ها سنگر زده‌اند تا مانع از تعدی به کشور شوند.

حجت‌الاسلام قمی تصریح کرد: ما به تبعیت از امام راحل معتقدیم که عزت و حیات در سایه مبارزه است و آماده مبارزه ایم و همین صبر شما ملت هم نوعی مبارزه است و امروز ملت در حال مبارزه و البته سربلند هستند.

وی تصریح کرد: امروز به گردنه مهمی از انقلاب رسیده‌ایم تا نزدیکی قله رفته‌ایم و اگرچه راهی نیست، اما راه سختی در پیش داریم؛ با وحدت کلمه مسیر مبارزه و استقلال و اقتدار را با هم طی می‌کنیم به آرمان‌ها و قله‌های بلندی که حق مردم است خواهیم رسید.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما حتما در سال‌های آینده ابرقدرت می‌شویم و بیش از پیش الگوی کشور‌های دیگر جهان خواهیم شد .