کد خبر ۷۱۳۷۸ ۷۴ بازدید انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۲

مدت ماندگاری مسافران نوروزی در قم 36 است

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم گفت: مدت ماندگاری مسافران نوروزی در قم 36 ساعت بوده که تلاش می‌شود امسال مدت‌زمان ماندگاری به 48 ساعت افزایش پیدا کند.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، یونس عالی پور عصر امروز در ششمین جلسه ستاد تسهیلات زائران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برنامه‌های نوروزی رسماً از ابتدای هفته آینده در قم آغاز می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد مقدس جمکران و حضور بی‌شمار مسافران نوروزی در این مسجد در ایام نوروز، افزود: همزمانی ایام اعتکاف با تعطیلات نوروزی و حضور معتکفین در مسجد مقدس جمکران سبب می‌شود که بخشی از فعالیت‌های نوروزی این بخش مهم استان در مسئله اسکان مسافران نوروزی با حساسیت و دقت نظر بیشتر صورت بگیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم با تأکید بر روند افزایشی مسافران نوروزی در قم ادامه داد: سال 96 بیش از 13 میلیون خودرو در ایام نوروز وارد استان شد و امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 15 میلیون خودرو وارد قم شود.

عالی پور با اشاره به مدت‌زمان ماندگاری مسافران نوروزی در قم تأکید کرد: مدت ماندگاری مسافران نوروزی در قم 36 ساعت بوده که تلاش می‌شود امسال مدت‌زمان ماندگاری به 48 ساعت افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: برای افزایش مدت‌زمان ماندگاری مسافران نوروزی در قم باید زیرساخت‌های تفریحی و اقامتی موازی با ظرفیت‌های مذهبی و گردشگری افزایش پیدا کند. برای ساماندهی مسافران نوروزی کمیته‌های ویژه‌ای در قم تشکیل‌شده است.

30 کمپ سلامت نوروزی در گیلان راه‌اندازی می‌شود5 بوستان شهر قم برای اسکان مسافران نوروزی آماده شد200هزار مسافر نوروزی در مدارس قم اسکان داده می‌شوند

مدیرکل مدیریت بحران قم نیز در ارائه گزارش کارگروه امداد و درمان ستاد تسهیلات مسافران نوروزی، ابراز کرد: تاکنون 13 جلسه توسط این کارگروه برگزار و بیش از 50 درصد مصوبات نیز عملیاتی شده است.

محسن اروجی خاطرنشان کرد: مصوبات کارگروه امداد و درمان با توجه به حساسیت آن با هماهنگی قابل قبولی با دستگاه‌های خدمات رسان و علوم پزشکی استان در حال پیگیری و اجرا است، ازنظر تجهیزات و اقلام موردنیاز مشکلی در قم احساس نمی‌شود.

وی تأکید کرد: برای امدادرسانی احتمالی به مسافران نوروزی 17 پایگاه هلال‌احمر و 30 پایگاه آتش‌نشانی در ایام نوروز به حالت آماده‌باش درخواهند آمد، چهارشنبه آخر سال و روز طبیعت ازجمله مهم‌ترین مأموریت‌های این دو پایگاه است.