کد خبر ۷۱۴۲۲ ۱۱۷ بازدید انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵

وزیر صنعت در قم: رونق تولید کشور سبب رفع بیکاری و گرانی می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هدف ما حفظ وضع موجود تولید است، کشور دارای مشکلاتی است و رفع آن در گرو توجه به تولید است، اگر تولید کشور فعال شود بیکاری وتورم و گرانی رفع می‌شود.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رضا رحمانی در شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت:استان قم با توجه به جایگاهی که در کشور دارد ولی در عرصه مختلف رشد مناسبی نداشته است.

وی افزود: امروز حفظ وضع موجود تولید اولویت ما است و تلاش می‌کنیم اشتغال موجود تثبیت و وضع موجود حفظ شود و این موضوع نیازمند بخش نامه نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی گفت: مورد تهاجم اقتصادی قرار گرفتیم و دشمن قصد دارد که کارخانه‌ها در ایران تعطیل شود.

رحمانی بیان کرد: هدف ما حفظ وضع موجود تولید است، کشور دارای مشکلاتی است و رفع آن در گرو توجه به تولید است، اگر تولید کشور فعال شود بیکاری وتورم و گرانی رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی استان قم منسجم است، افزود: مشکلات تولید در استان قم نسبت به استان‌های دیگر کمتر است اما باید در راستای رفع مشکلات تولیدکنندگان اقدام شود.

وزیر صنعت با آیت‌الله اعرافی دیدار کردآیت‌الله علوی‌گرگانی: راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد مورد توجه وزارت صنعت باشدقم| مهم‌ترین برنامه وزارت صنعت حمایت از واحدهای تولیدی تعطیل است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه تولید مواد پتروشیمی 2 برابر مصرف تولید داریم اما در این زمینه توزیع مواد با مشکل وجود دارد و تولید کننده با کمبود مواد پتروشیمی روبرو است.

رحمانی بیان کرد: در حوزه ارز دچار مشکلاتی هستیم که تلاش وزارت صنعت و معدن این است که از راه‌های مختلف مشکل ارز تولید کنندگان را حل کند و اگر اقداماتی انجام نمی‌شد برخی از واحدهای صنعتی تعطیل می‌شد.

وی با اشاره به تحریم‌های دشمن افزود: یکی از راه‌های مقابله با تحریم استفاده از توان بخش خصوصی و همچنین تسهیل کار صنعت گران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شهرک تخصصی کفش وسنگ یکی از موضوعاتی است که وزارت صنعت از آن حمایت می‌کند و تاکید دارم که کار احداث آن آغاز شود.

رحمانی با اشار به صادرات ایران به عراق بیان کرد: این صادرات به صورت فردی انجام می‌شود که باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام شده و سازماندهی مناسبی صورتبگیرد، امسال بیش از 1 میلیارد و 300 میلیون دلار به عراق صادرات مواد پتروشیمی و شیمیایی صادر شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات فرش قم افزود: استان قم در زمینه فرش یکی از استان‌های شاخص و سرآمد است، باید برای رفع مشکل فرش اقدامات اساسی انجام شود.

رحمانی بیان کرد: کشورهای همسایه سال گذشته 1300 میلیارد دلار واردات داشتند که سهم ایران 25 میلیارد دلار بود که بسیار ناچیز است که دو درصد واردات آن‌ها می‌شود.