کد خبر ۷۱۴۲۶ ۱۳۰ بازدید انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۰
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سهم ایران از واردات کشور‌های همسایه ۲ درصد است

وزیر صمت گفت: کشورهای همسایه سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات داشتند که سهم ایران ۲۵ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت،شامگاه پنجشنبه در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان قم که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد، گفت: رشد استان قم نسبت به جایگاهی که در کشور دارد مناسب نبوده است.

وی با بیان اینکه حفظ وضع موجود در تولید یکی از اولویت‌ها است، افزود: تمام تلاش ما این است تا اشتغال موجود تثبیت و حفظ شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت قم گفت: دشمنان انقلاب همه سعی خود را می‌کنند تا با فشار‌های اقتصادی و تعطیلی کارخانه‌ها و کاهش تولید بر ما ضربه بزنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر تولید کشور فعال شود بیکاری، تورم و گرانی حل می‌شود، ابراز کرد: کشور دارای مشکلاتی است که رفع آن در گرو توجه به تولید است.

رحمانی با بیان اقدام در جهت رفع مشکلات تولید کنندگان و رونق تولید در کشور، گفت: مشکلات اقتصادی در قم به نسبت دیگر استان‌ها کم‌تر است.

وی بیان کرد: در زمینه تولید مواد پتروشیمی ۲ برابر مصرف، تولید داریم، اما در همین زمینه تولید کننده مشکل دارد و با کمبود مواد روبرو است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: تلاش ما در این وزارتخانه این است تا مشکل ارزی تولید کنندگان را حل کنیم و لذا در همین راستا اقداماتی هم صورت گرفته است.

وی استفاده از توان بخش خصوصی و همچنین تسهیل کار صنعت گران را از جمله راه‌های مقابله با تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: کشور‌های همسایه سال گذشته ۱۳۰۰ میلیارد دلار واردات داشتند که سهم ایران ۲۵ میلیارد دلار یعنی دو درصد بوده است.

رحمانی از ایجاد شهرک‌های تخصصی کفش و سنگ حمایت کرد و خواستار احداث آن‌ها شد و افزود: استان قم در زمینه فرش یکی از استان‌های شاخص و سرآمد است و باید برای رفع مشکل فرش اقداماتی انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به عراق مواد پتروشیمی و شیمیایی صادر شد، افزود: صادرات ایران به عراق به صورت فردی انجام می‌شود که نیاز به سازماندهی مناسبی دارد.