کد خبر ۷۱۵۴۰ ۱۹۰ بازدید انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۸
شهردار قم:

طرح تفضیلی قم نیازمند بازنگری است / تبدیل زباله به کمپوست به زودی اجرایی می شود

شهردار قم گفت: طرح تفضیلی شهر قم بعد از طی کردن مراحل قانونی اجرایی می شود متاسفانه طرحی که در سال ۹۲ نهایی شده دارای ایراد است و نیازمند بازنگری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، مرتضی سقائیان نژاد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به همکاری شهرداری و رسانه ها با یکدیگر اظهار داشت: همکاری شهرداری و رسانه با یکدیگر می تواند گره گشای مشکلات قم باشد.

وی ادامه داد: برای پیشرفت قم به دنبال ایجاد مجمع مشورتی هستیم که بتوانیم یک مسیر درست و حساب شده ای را برای آینده قم ترسیم بکنیم.



سقائیان نژاد تاکید کرد: شرایط کشور در سال جاری موجب شده است که برخی از پروژه ها با کندی پیش برود اما به هر حال وضع تحریم ها موجب شده است قیمت ها افزایش پیدا کند.
وی ابراز داشت: انسجام خوبی در شهر قم وجود دارد که شاید در سایر شهرها این مهم به این اندازه وجود نداشته باشد.



سقائیان نژاد افزود: 110 میلیارد تومان پروژه شب گذشته به بهره برداری رسید که نشان دهنده عزم جدی شهرداری برای خدمت رسانی به مردم قم است.



وی ادامه داد: 2350 میلیارد تومان بودجه سال آینده در نظر گرفته ایم و این رقم با کارشناسی حساب شده در بودجه آمده است.



افزایش سرانه سبز قم به 19 متر مربع

شهردار قم به سرانه فضای سبز اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در 4 سال سرانه ای فضای سبز از 13 متر به 19 متر رساندیم و هدف گذاری شهرداری 27 متر است.

وی تصریح کرد: پارک هزار هکتاری قم یکی از مهمترین پروژه هایی شهری است که در پنج فاز اجرا می شود که افتتاح باغ پرندگان، بوستان نرگس از جمله این پروژه ها است.

سقائیان نژاد ادامه داد: اتصال بلوار جمهوری به یادگار امام، احداث فاز پنجم عمار یاسر، احداث تقاطع غیر هم سطح کیوانفر و تقاطع غیر هم سطح امینی بیات از جمله پروژه هایی است که در سال آینده در اولویت قرار دارد.


تبدیل زباله به کمپوست به زودی اجرایی می شود

وی به خدمات شهری نیز اشاره کرد و بیان داشت: تولید زیاله در شهر روزانه 700 تن است که از این میزان 300 تن از زباله شهر از ماه آینده تبدیل به کمپوست می شود و این مهم در نیمه دوم سال آینده به 600 تن می رسد.



90 برنامه فرهنگی در سال آینده اجرایی می شود



سقائیان نژاد با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه تاکید کرد: در این زمینه یکی از کارهای اصلی شهرداری توجه به فرامین رهبری و بازخوانی بیانات ایشان در سطح شهر است البته در کنار این موضوع 90 برنامه برای سال آینده در نظر گرفته ایم.



طرح تفضیلی قم نیازمند بازنگری است



سقائیان نژاد در پاسخ به سولی در خصوص طرح تفضیلی شهر قم بیان داشت: طرح تفضیلی شهر بعد از طی کردن مراحل قانونی اجرایی می شود متاسفانه طرحی که در سال ۹۲ نهایی شده دارای ایراد است به طوری که در برخی مناطق تراکم بالایی داده شده است که بازنگری لازم در این خصوص از کمیسیون ماده ۵ استان درخواست شده است.



وی در پاسخ به سوالی در خصوص ایمنی پروژه ها اظهار داشت :در طرح های بزرگ مشاور ایمنی داریم و علاوه بر این در پروژه ها ناظرین هم باید نظارت های لازم را داشته باشند.



شهردار قم با اشاره به پروژه منوریل ابراز داشت: در خصوص منوریل مقرر شده فاز اول باید به بهره برداری برسد و این قطعی است و در خصوص نوع بهره برداری طرح های مختلفی در سطح استان مطرح می شود.



وی ادامه داد: شهرداری در نظر دارد این پروژه را به بخش خصوصی واگذار کند و در این زمینه نیازمند تعامل و موافقت دولت نیز هستیم.



برای برخورد با نماهای رومی نیازمند تعامل سایر دستگاه ها هستیم



سقائیان نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص نماهای رومی تصریح کرد: نماهای اسلامی موضوعی است که در دستور کار دارد اما برای عملیاتی کردن این موضوع باید طرح های لازم را ارائه بدهیم تا مردم طرح لازم را داشته باشند.



وی افزود: در مقابل این کار باید در سطح استان و با همکاری راه و شهرسازی و استانداری جرائم سنگینی برای نماهای رومی در نظر گرفته شود.



شهردار قم در پاسخ به سوالی در خصوص کودکان کار بیان داشت: جمع آوری کودکان کار بر عهده شهرداری است اما آموزش و بحث های دیگر این آسیب اجتماعی بر عهده سایر نهاد ها است.

پروژه ای آکواریوم شهری قطعا اجرا می شود

وی در پاسخ به این سوال که چرا پروژه ای آکواریوم شهری به سرانجام نرسید، خاطر نشان کرد: در خصوص آکواریوم شهری قرار داد نهایی شده بود اما به مشکلات ارزی برخورد کردیم اما این پروژه نهایی خواهد شد.


سقائیان نژاد افزود: مشکل اصلی در این پروژه ها مشکل ارزی است که قطعا با تثبیت قیمت ارز پروژه شروع خواهد شد.