کد خبر ۷۱۶۸۴ ۳۲۴ بازدید انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۹
استاد حوزه علمیه:

انقلاب اسلامی تقسیمات مادی دنیا را از بین برد

حیدری تهرانی با تاکید بر اینکه کفر و نفاق متوقف بر بت پرستی نیست اذعان کرد: امروز شکل کفر در دنیا تغییر کرده و قدرت آن افزایش یافته و ماهیت جدیدی پیدا کرده؛ هرکس می خواهد قدرتی پیدا کند باید به یکی از این تقسیمات متصل شود و انقلاب اسلامی با این تقسیمات مادی مقابله کرد.

به گزارش پایگاه اطاع رسانی خبر قم ، روابط عمومی نهاد نماز جمعه استان قم، حجت الاسلام محمدصادق حیدری تهراني ظهر امروز در سخنرانی در جمع معتکفین در مسجد جمعه مصلی قدس، با اشاره به آثار معنویت در انسان و راه های مقابله با آثار مخرب معنویت اظهار کرد: معنویت دشمن دارد و دنیاپرستان حمله ور به سوی آخرت دوستان و خدادوستان هستند.
وی یکی از راه های افزایش معنویت را ستیز با کانون های ضد معنویت و اخلاق دانست و افزود: امروز جامعه مملو از کانون های ضد معنویت و اخلاق در جامعه است و کسانی که به دنبال تقویت معنویت هستند باید با این کانون ها به مقابله بپردازند.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به مشکلات و بیماری های جوامع مختلف تصریح کرد: یکی از راه های یافتن درمان بیماری های جامعه استفاده از دستورات الهی قرآنی است؛ براساس آیات و روایات بزرگترین مریضی در جامعه کفر و نفاق است که برخی ادعای انکار صاحب عالم را دارند.
وی با بیان اینکه بعضی جوامع امروز دنیا جامعه کفر و نفاق هستند گفت: اگر جامعه کفر و نفاق قدرت پیدا کند و تمدن ساخت و با تمدنش به جامعه ولایی حمله ور شد وظایف معنوی ما بسیار زیاد خواهد شد؛ انقلاب اسلامی در راستای مقابله با همین حمله به جامعه ولایی تشکیل شد و حضرت امام(ره) به دنبال مقابله با جامعه کفر و نفاق بود.
حیدری تهرانی با تاکید بر اینکه کفر و نفاق متوقف بر بت پرستی نیست اذعان کرد: امروز شکل کفر در دنیا تغییر کرده و قدرت آن افزایش یافته و ماهیت جدیدی پیدا کرده؛ به جایی رسیده است که تقسیماتی مادی در دنیا مشخص می کند و شرق و غرب مشخص می کند و هرکس می خواهد قدرتی پیدا کند باید به یکی از این تقسیمات متصل شود و انقلاب اسلامی با این تقسیمات مادی مقابله کرد.