کد خبر ۷۱۸۵۶ ۱۲۶ بازدید انتشار : ۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۸

احتمال آب‌گرفتگی در شهر قم/سد کبار پر شد

فرماندار قم با اشاره به احتمال آب‌گرفتگی در شهر قم گفت: مدیریت بحران هر بخش، پیش‌بینی‌های لازم را انجام خواهند داد.

- اخبار استانها -

مرتضی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، از آماده‌باش مدیریت بحران شهرستان قم در بخش‌ها خبر داد و اظهار داشت: مدیریت بحران هر بخش، پیش‌بینی‌های لازم را برای تخلیه روستاها در مورد لزوم خواهد کرد و اگر چنین کاری لازم باشد، حداقل 24 ساعت قبل، توسط هواشناسی در جریان قرار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به بازدید میدانی که صبح امروز از سد کبار صورت داده است تصریح کرد: با توجه به پر شدن این سد، از دیروز به بخشداری‌ها آماده‌باش دادیم و جلسه مدیریت بحران بخش‌های قم برگزارشده است که البته جای نگرانی برای مردم نیست اما درعین‌حال باید هوشیار بود تا از این مسئله عبور کنیم.

حیدری  بابیان اینکه فعلاً بحرانی رخ نداده و در حوزه پیشگیری و آماده‌سازی خودمان هستیم، افزود: برای جاده‌ها هم بحران خاصی اتفاق نیفتاده و استاندار امروز در جلسه شورای هماهنگی بحران استان به تمام دستگاه‌ها دستور آماده‌باش کامل دادند تا علاوه بر ظرفیت متعارفی که دارند، پیش‌بینی شرایط بحرانی هم داشته باشند.

50 تیم عملیاتی سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد در حالت آماده باش قرار گرفتتجهیزات امدادی پلیس برای تخلیه منازل آسیب دیدگان سیلاب مازندران به کارگیری شدسیلاب 1200 میلیارد تومان به کشاورزی گلستان خسارت زد

فرماندار قم نسبت به وضعیت آب‌گرفتگی در شهر قم نیز خاطرنشان کرد: شیوه شیت بندی شوارع سطح شهر مشکل دارد که این موضوع منجر به مزاحمت برای مردم و زائران می‌شود و این وضعیت حتماً باید طی یک برنامه‌ریزی اصلاح شود.

وی تأکید کرد: این کار وظیفه ذاتی شهرداری است و این وضعیت برازنده شهر قم که زائرانی از تمام دنیا دارد نیست و باید به این موضوعات دقت کافی کرد تا در مراحل بعد شاهد چنین شرایطی نباشیم.