کد خبر ۷۲۲۱۳ ۴۶۰ بازدید انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱
گزارش خبرقم از وعده هایی عمرانی که عملی نشده:

وعده های ناکام مسئولان قمی در سال 97

بلوار امام علی (ع)، فاز A مترو و تقاطع غیر همسطح ولیعصر (عج) سه پروژه ای که قرار بود در سال 1397 بهره برداری شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سال 97 در حالی به پایان رسید که برخی وعده های مسئولین قم جهت افتتاح پروژه های عمرانی در این شهر ناکام ماند.
مرداد ماه سال گذشته بود که مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم وعده داده بود که خط A مترو قم با 6 ایستگاه در سال 97 به پایان می‌رسد. وعده ای که با گره زدن به کمبود اعتبارات و مشکلات اقتصادی، افتتاح آن تا الان به سال 98 موکول شده است.


***

بلوار امام علی (ع) شهرک پردیسان، دیگر پروژه ای است که وعده بازگشایی و بهره برداری از آن بارها دست خوش وعده وعید ها مسئولین امر شده است.
مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم در خصوص بهره برداری از این بلوار آبان ماه سال 96 گفته بود که کمتر از یک سال به بهره برداری خواهد رسید. وعده ای که خرداد 97 و بعد تر شهریور 97 زمانی برای تعیین اتمام کامل این پروژه تعیین شده بود و متاسفانه تا به امروز عملی نشده است.

 

***


تقاطع غیر همسطح ولیعصر (عج) نیز از دیگر پروژه های عمرانی قم بود که بنا بود در سال 97 افتتاح شود. مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم مرداد ماه سال گذشته گفت: "قرار بود فاز نخست این پروژه تا انتهای شهریورماه به بهره‌برداری برسد ولی به علت تلاقی با مترو فعالیت عمرانی در سطح میدان با مشکلاتی روبرو شده است."
رئیس کمسیون عمرانی و حمل‌ونقل شورای شهر قم در همان ماه وعده افتتاح این پروژه را تا پایان سال 97 اعلام کرد.
نادعلی، مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم، 9 فروردین سال جدید در مورد تکلیف این پروژه اعلام کرد: این بخش نیز تا کنون ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات اجرای آن تا پایان خرداد به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه زمان بندی اجرای این طرح دو ساله است و شهریور امسال به اتمام می‌رسد، افزود: سطح صفر-صفر این تقاطع که میدان ولیعصر است تا بیست روز آینده و به‌مناسبت نیمه شعبان به بهره‌برداری می‌رسد و سطح دوم این تقاطع روگذری به طول ۶۵۰متر است که به صورت چپ گرد بلوار امام علی (ع) را به بلوار خلیج فارس و مسجد مقدس جمکران متصل می‌کند و هم اکنون ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شهریور امسال به پایان می‌رسد.