کد خبر ۷۲۳۴۴ ۳۵۳ بازدید انتشار : ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۴

اجتماع عظیم حوزویان در محکومیت اقدام بی‌شرمانه آمریکا علیه سپاه

علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه دیروز در محکومیت اقدام بی‌شرمانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی در مدرسه مبارکه فیضیه اجتماع عظیمی بر پا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در این اجتماع خطاب به حاضران، ابراز داشت: سلام و درود خداوند بر شما که در هر مقطعی که نشانی از حوزه علمیه انقلابی باشد، شما خوبان حاضرید.
وی به بایسته‌های حوزه انقلابی ‌اشاره کرد و ابراز داشت: حوزه انقلابی حوزه‌ای است که در متن حوادث انقلاب حضور فعالی دارد و در عرصه کمک به سیل‌زدگان و امداد‌رسانی به مردم خوش درخشید.
استاد درس خارج حوزه علمیه قم درخصوص اعلام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بیان داشت: همه ما گرد‌هم آمده‌ایم تا فریاد بر‌آوریم که همه پاسدار انقلاب اسلامی هستیم. آیت‌الله خاتمی با ‌اشاره به اینکه آمریکا با تروریستی اعلام کردن سپاه به دنبال تروریست جلوه دادن نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا نه تنها تروریست بلکه تروریست‌پرور است.
سپاه و دیگر نیروهای مقاومت، منطقه را از سلطه آمریکا و اسرائیل حفظ‌ کرده‌اند.

***

اقدام خصمانه آمریکا، واکنش مراجع تقلید را نیز در‌پی داشت. آیت‌الله مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست‌ها از سوی آمریکا واکنش نشان داد و این اقدام را کاری جنون‌آمیز دانست. این مرجع تقلید علت این اقدام را شکست‌های متعدد آمریکا از سپاه در عرصه‌های مختلف دانست و تاکید کرد که با این قبیل کارها محبوبیت سپاه نه تنها کم نمی‌شود بلکه بیشتر می‌شود. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: این غیر‌منتظره نبود، استکبار جهانی و آمریکایی‌ها در سوریه، عراق و جنگ تحمیلی از سپاه ضربه‌های سختی خورده‌اند، این ضربات سبب شده چنین موضعی بگیرند.

وی با بیان اینکه سپاه محبوبیت خود را با این چیزها از دست نمی‌دهد، از نقش‌آفرینی مؤثر سپاه در عرصه‌های مختلف از جمله رفع مشکلات، حضور مؤثر در جنگ و در مقابله با گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه تمجید کرد.
این مرجع تقلید تصریح کرد: سپاه و دیگر نیروهای مقاومت در منطقه از جمله حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی عراق و نیروهای مقاومت سوریه، منطقه را از سلطه آمریکا و اسرائیل حفظ کرده‌اند.

آیت‌الله مکارم شیرازی بیان داشت: الان هم ملاحظه می‌کنید در مسئله سیل، سپاهیان و پاسداران عزیز جانانه وارد میدان شدند و در کنار ارتش، هلال احمر و سایر دستگاه‌ها چقدر جانفشانی و تلاش می‌کنند؛ هرچه امکانات دارند برای رفع مشکل به میدان آوردند و یکی از عواملی که تلفات جانی این سیل عظیم و بی‌سابقه در مقایسه با خسارات مالی آن کم بود، همین تدبیر و بسیج همه امکانات بود. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد: ما معتقدیم با این اقدام محبوبیت سپاه بیشتر می‌شود، حق را نمی‌توان با چشم‌پوشی باطل کرد، خورشید را نمی‌توان با ابر پوشاند. امیدواریم سپاهیان مانند ارتش و دیگر قوای محکم در جای خودشان باشند و بدانند این اقدامات و حرف‌های جنون‌آمیز تاثیری نخواهد داشت.

***

آیت‌الله نوری همدانی نیز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، سپاه پاسداران را خادمان واقعی ملت و انقلاب داست و ابراز داشت: آمریکایی‌ها برای خوش‌رقصی در لابی صهیونیستی، سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار دادند، در حالی که سپاه از ابتدای تأسیس همواره در خدمت مردم بوده است.
این مرجع تقلید اظهار داشت: این حرکت خبیثانه آمریکا علیه خادمان ملت ایران محکوم است و همه می‌دانند که سپاه در هر شرایطی یاور مردم و خادم آنها بوده است، سپاه بود که جلوی گسترش توطئه خطرناک آمریکا در ایجاد و گسترش داعش را گرفت و مقابل تروریست‌ها ایستاد. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما تصمیم آمریکا را محکوم و از سپاه و پاسداران عزیز پشتیبانی می‌کنیم و می‌دانیم که روز به روز بر محبوبیت سپاه افزوده خواهد شد، سپاه پاسداران همیشه یاری‌کننده مظلومان بوده و در برابر توطئه‌های استکبار می‌ایستند. وی با بیان اینکه ملت ایران با توکل بر خدا همچنان با قدرت به راه عزتمند خود ادامه داده است، بیان داشت: حضرت امام فرمودند استکبار هیچگاه نمی‌تواند عمق قدرت ما را بفهمد چرا که قدرت انقلاب بر اساس فرهنگ دینی و معنویت است که دشمنان از آن بیگانه هستند.