کد خبر ۷۲۴۷۶ ۳۲۵ بازدید انتشار : ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۸

عبدي نخستين برنزي ميادين بين‌المللي سال 98 ورزش قم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، از ابتدای سال 1398 تا کنون سه کشتی‌گیر فرنگی‌کار از استان قم در ترکیب تیم‌های ملی نوجوانان و امید زیر 23 سال کشورمان به رقابت‌های برون‌مرزی اعزام شده و هر سه نفر با درخشش در مقابل حریفان خود موفق به کسب مدال و قرار گرفتن روی سکوهای برتر شده‌اند.

ابتدا در نخستین روز فروردین‌ماه مهدی ابراهیمی همراه با تیم ملی امید ایران راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا شد و با عبور از سد تمامی رقبا مقتدرانه نشان طلای قاره کهن را برای ورزش قم به ارمغان آورد، سپس نوبت به محمدامین جبالی‌فر رسید تا از رقابت‌های بین‌المللی جام پیروزی ترکیه نخستین نقره‌ سال جاری را به ورزش قم هدیه کند.

در شرایطی که تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران به منظور کسب آمادگی برای حضور موفق در پیکارهای 2019 قهرمانی آسیا و جهان راهی یکی از تورنمنت‌های معتبر این رشته یعنی جام بین‌المللی پیروزی ترکیه شده، دو کشتی‌گیر از استان قم به نام‌های محمدامین جبالی‌فر و امیر عبدی نیز در ترکیب این تیم حضور دارند.

این رقابت‌ها در حالی به انجام رسید که ابتدا محمدامین جبالی‌فر در پیکارهای سه وزن نخست به عنوان فرنگی‌کار وزن 65 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران به میدان رفت اما جبالی‌فر در پایان به مقام نایب‌قهرمانی دست یافت و با کسب نشان نقره این پیکارها به کار خود پایان داد.

در ادامه پیکارهای 2019 بین‌المللی جام پیروزی ترکیه که در شهر آنتالیا به انجام رسید، امیر عبدی فرنگی‌کار وزن 60 کیلوگرم قم برابر حریفان خود به روی تشک رفت اما با قبول یک باخت در رده‌بندی نهایی این وزن رتبه سوم را کسب کرد تا نخستین نشان برنز بین‌المللی ورزش قم در سال 98 را به نام خود ثبت کند.