کد خبر ۷۲۴۹۲ ۱۲۴ بازدید انتشار : ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۲۹

نظارت گشت های سیار بر اتومبیل های امدادخودرو در قم

عباس جعفری اتابک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه این گشت‌ها به صورت ویژه در قم انجام می‌شود افزود: در این طرح، گشت‌های بازرسی و نظارت با آرم مشخص بر روی خودروهای خود، در جاده‌های منتهی به قم و به ویژه در بزرگراه‌ها تردد می‌کنند تا ضمن بررسی وضعیت خودروهای امدادی، پذیرای شکایات احتمالی از سوی مردم و شنیدن نظرات آنان باشند.

وی درباره جمع بندی نظارت و بازرسی اصناف در ایام آغاز سال 98 گفت: کار نظارت و بازرسی اصناف قم به منظور آمادگی بیشتر برای انجام وظیفه در نوروز 98، از بهمن ماه 97 آغاز شد تا با توجه به تدابیر استانداری قم و ستاد تنظیم بازار استان، بازرسی‌ها و نظارت‌ها هم در حد توان و البته بیشتر به صورت ظاهری انجام شود.

جعفری ادامه داد: در این طرح، زمان مناسبی را برای آموزش به بازرسان و ناظران اصناف در نظر گرفتیم و در عین حال تلاش کردیم تا با اطلاع رسانی به مجاوران و زائران حضرت کریمه اهل بیت (س)، آنان را در جریان امور مربوط به بازرسی و نظارت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بازرسی‌های نوروزی تا روزهای پایانی دهه دوم فروردین ماه 98 ادامه یافت خاطرنشان کرد: در این مدت 4 هزار و 557 مورد بازرسی و نظارت به انجام رسید و البته 134 مورد هم گشت مشترک با نهادها و دستگاه‌های مختلف انجام شد.

 

ارجاع 387 پرونده نظارتی نوروزی به تعزیرات

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان قم همچنین در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس درباره تعداد شکایات رسیده از سوی مردم و تعداد پرونده‌های ارجاعی به تعزیرات گفت: در این مدت 602 مورد شکایت کتبی مردمی به دست ما رسید و 387 پرونده نیز به تعزیرات معرفی شد.

وی اضافه کرد: بیشتر شکایات مربوط به گرانفروشی و یا نوسان قیمت ارائه خدمات بود. همچنین با توجه به ضرورت درج قیمت‌ها از سوی اصناف، 195 مورد از شکایت‌ها هم درباره عدم درج قیمت بود که رسیدگی لازم به عمل آمد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان قم سپس به شیوه تهیه و توزیع میوه شب عید در استان قم اشاره و اظهار کرد: امسال دولت اعلام کرده بود که توزیع میوه‌های تنظیم بازار در استان‌ها و نظارت بر آن‌ها بر عهده اصناف خواهد بود. بر این اساس برنامه ریزی استان قم بر این قرار گرفت که تعداد جایگاه‌های ارائه میوه‌های تنظیم بازار نوروزی از 25 مورد سال 97، به 28 مورد برسد.

وی یادآور شد: البته مشکل بارندگی‌ها سبب شد تا میوه‌ها بر خلاف سال‌های گذشته، زودتر وارد قم شوند که همین امر به لک دار شدن بخشی از بار میوه به ویژه در مورد پرتقال انجامید.

جعفری در ادامه عنوان کرد: بخشی دیگر از فعالیت ما در این دوره به استقرار تیم‌های بازرسی و نظارت در 16 نقطه مختلف از قم اختصاص یافت تا ارتباط با مردم بیشتر شود و علاوه بر دریافت نظرات آنان به صورت تماس تلفنی، بتوانیم از نظرات شفاهی آنان نیز به صورت چهره به چهره بهره مند شویم.

وی افزود: البته در این باره واکنش‌های مختلفی از سوی مردم دیده شد که برخی به دلیل افزایش قیمت‌ها و یا برخی مشکلات در توزیع برخی اقلام، حتی به بازرسان ما توهین می کردند اما برخی دیگر هم بودند که در کمال احترام، نقطه نظرات خود را مطرح می کردند و ما نیز از آنان تشکر می‌کردیم.

 

اختصاص بازرس معین برای بازار گوشت و مرغ

وی اختصاص بازرس و ناظران معین را در محل‌های توزیع گوشت قرمز و گوشت سفید، برنامه ریزی دیگر بازرسی و نظارت اصناف در این ایام خواند و تصریح کرد: امید است این بازرسی‌ها و نظارت‌ها با همکاری بیشتر مردم و ارائه گزارش‌های لازم و کافی از سوی آنان، به خدمات رسانی بهتر اصناف، نهادها و دستگاه‌ها بینجامد و امر خدمت رسانی به مردم عزیز، روز به روز رونق گیرد.