کد خبر ۷۲۵۵۵ ۵۰ بازدید انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۴

900 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید تا پایان اردیبهشت‌ماه در قم پرداخت می‌شود

رئیس سازمان صمت قم گفت: 790 میلیارد تومان از سهمیه 900 میلیاردی استان از محل تسهیلات رونق تولید پرداخت و تا پایان اردیبهشت تمام این اعتبارات جذب می‌شود. برای جذب 1114 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرونده در بانک‌های قم تشکیل‌شده است.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، محمود سیجانی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات یکی از واحدهای تولیدی قم برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد امسال قم در برگزاری جلسات تسهیل و رفع موانع تولید برافزایش بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی است.

وی افزود: بازدید از واحدهای قدیمی و خارج از محدوده شهرک‌های صنعتی و تقویت آن‌ها از رویکردهای مهم استان است، این واحدها اغلب موفق به بروز رسانی خود شده و توانسته‌اند در شرایط سخت اقتصادی خود را در بازار حفظ کنند. واحدهای نساجی، صنایع فلزی و باتری‌سازی ازجمله این واحدها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد: ازآنجایی‌که برخی از واحدها در حریم شهری یا نزدیکی مناطق مسکونی واقع‌شده‌اند به‌مرورزمان به داخل شهرک‌های صنعتی منتقل‌شده و از ادامه فعالیت آن‌ها در نزدیکی شهر جلوگیری می‌شود.

سیجانی خاطرنشان کرد: از سهمیه 900 میلیارد تومانی استان از محل تسهیلات رونق تولید در حال حاضر بیش از 790 میلیارد تومان به مرحله پرداخت نهایی رسیده است. برای 1114 میلیارد تومان پرونده متقاضی دریافت تسهیلات رونق در بانک‌های استان پرونده تشکیل‌شده و تلاش می‌شود تمام این اعتبارات جذب و پرداخت شود.

فرماندار کرمان: برگزاری جشن‌های شعبانیه نیازمند تولید محتوای فرهنگی استمشهد|تولید موتورسیکلت‌های برقی بدون حمایت صنعت و معدن مقدور نیست2 میلیارد قطعه بچه میگو برای پرورش در اراضی ساحلی استان بوشهر تولید می‌شود

وی با تأکید برجذب سهمیه‌ای بیشتر از 900 میلیارد ابلاغی ادامه داد: با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته‌شده تمام سهمیه 900 میلیارد تومانی استان از محل تسهیلات رونق تولید قبل از پایان سال مالی و در انتهای اردیبهشت‌ماه به‌صورت کامل جذب و پرداخت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ابراز کرد: متأسفانه امسال زمان آغاز پرداخت تسهیلات رونق تولید در تمام کشور با چند ماه تأخیر آغاز شد که اگر این رخنه ایجاد نشده بود روند پرداخت تسهیلات نیز باحالت مطلوب‌تری در استان قم دنبال می‌شود.

سیجانی با اشاره به تفکیک پرداختی‌های رونق تولید در قم ادامه داد: از ابتدای سال مالی امسال 381 میلیارد تومان در بخش صنعت، 41.2 میلیارد تومان در بخش جهاد کشاورزی و 10.8 میلیارد تومان در بخش گردشگری استان پرداخت‌شده است.