کد خبر ۷۳۴۷۱ ۲۲۴ بازدید انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۳

تحریم‌های دشمنان در امتداد تحریم‌های صدر اسلام است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله سبحانی ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم در مدرسه علمیه حجتیه قم، اهمیت جهاد در اسلام را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه یکی از بهانه‌های منافقین برای عدم حضور در جهاد دوری از فتنه بوده است اظهار کرد: در قرآن در این زمینه عنوان شده که افرادی که به جهاد نمی‌روند در گناه بزرگ شدند، این گروه محاصره اقتصادی هم می‌کردند، ولی مدعی ایمان شدند.

وی یکی از نشانه‌های منافق را ناراحتی از پیروزی مسلمانان و خوشحالی از شکست آنان دانست و افزود: زمانی که ما در موضوعات مختلف به موفقیت می‌رسیم رسانه‌های خارجی عصبانی می‌شوند.

این مرجع تقلید خوشحالی رسانه‌های خارجی از مشکلات ایجاد شده در کشور به سبب وقوع سیلاب در برخی استان‌ها را موردتوجه قرار داد و اظهار کرد: آن‌ها مانور زیادی در خصوص اخبار مشکلات سیل داشتند، اما از انتشار خبر ساماندهی سیل و کمک به سیل‌زدگان جلوگیری کردند.

وی با تاکید بر تلاش دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی گفت: اگر جمهوری اسلامی به‌تمام معنا قدرتمند شد همه رسانه‌هایی که علیه آن سخت می‌گویند به عزا نشسته و علیه آن سخن گفتند، ولی اگر زلزله و حادثه‌ای در کشور ایجاد شود با خوشحالی آن را بازتاب می‌دهند.

آیت‌الله سبحانی رفع مشکلات کشور برای جلوگیری از سخن‌چینی دشمنان را امری ضروری خواند و گفت: اعتقاد به قضا و قدر یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد، آنچه خدا برای ما نوشته است خیر و صلاح ما است و اگر شهادت و زندگی و مرگ طبیعی را برای ما نوشته حیات اخروی است و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی محاصره اقتصادی را یکی از حربه‌های دشمن برای مقابله با کشورمان دانست و اظهار کرد: محاصره مسلمانان توسط دشمنانی، چون محاصره ترامپ و تحریم و فتنه‌گری آمریکا در امتداد فتنه‌گری و تحریم‌های صدر اسلام است.