کد خبر ۷۴۱۳۲ ۳۵۹ بازدید انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۴:۲۱

تیم‌های باشگاهي قم همچنان در بلاتكليفي

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  ورزش قم به ویژه رشته‌های توپی در این سال‌ها به دلیل بی‌برنامگی از سوی متولیان خود و همچنین عدم مدیریت صحیح آسیب‌ها زیادی به خود دیده که نمونه آن را می‌توان در سقوط و انحلال تیم لیگ برتری صبای قم، نابودی تیم ‌های مردان و بانوان هندبال، تیم لیگ برتری فوتسال و بسیاری تیم‌های دیگر به وضوح مشاهده کرد اما این اتفاقات همچنان هیچگونه تجربه‌ای برای دست‌اندرکاران ورزش قم برای بهبود وضع در آینده محسوب نمی‌شود.

 

وضعیت مبهم الماس شهر قم در فوتسال ایران

امسال نیز تیم‌های زیادی از ورزش قم قرار است در لیگ‌های باشگاهی ایران به میدان بروند اما برخی تیم‌ها به واسطه اینکه رشته‌های مورد علاقه قمی‌ها محسوب می‌شوند، جایگاه و موقعیت‌شان حساس‌تر از سایر تیم‌ها است، از جمله این تیم‌ می‌توان به رده سنی پایه فوتبال قم در لیگ‌های برتر و دسته اول ایران و تیم فوتسال قم در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور اشاره کرد.

در شرایطی که تیم فوتسال سوهان محمدسیما برای حضور در دوره جدید بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور مدتی است تمرینات خود را آغاز کرده ولی وضعیت دیگر نماینده فوتسال قم یعنی تیم الماس شهر برای حضور در لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور همچنان مبهم است.

 

سقوط فوتسال قم از لیگ برتر به دسته دوم

الماس شهر تیمی است که با تصمیم اداره کل ورزش و جوانان استان قم و تدبیر هیأت فوتبال در سال گذشته به بخش خصوصی واگذار شد ولی تداوم بی‌مدیریتی در این تیم در نهایت منجر به سقوط این تیم به لیگ دسته دوم فوتسال باشگاه‌های کشور شد، تیمی که در سال 1396 با نام هیأت فوتبال قم در لیگ برتر فوتسال بود و حالا لیگ دو ارمغان بی‌توجهی به این تیم است.

اگر از سر تقصیر تمام متولیان به واسطه سقوط این سرمایه بزرگ ورزش قم از لیگ برتر به دسته اول و در نهایت سقوط به دسته دوم فوتسال ایران بگذریم، در هر حال هنوز قم سهمیه لیگ دسته دوم دارد و این تیم وضعیتش نامشخصی است و به نظر می‌رسد قرار است باز هم مثل عادت‌های اشتباه سال‌های گذشته ورزش قم در روزهای آخر از بلاتکلیفی خارج شود یا شاید هم منحل شود.

 

امیدهای فوتبال صبا در بلاتکلیفی

تیم امید صبای قم دیگر تیمی است که وضعیت نامشخصی دارد، ابتدا گفته شد این تیم به یک حامی مالی جدید به نام مهام‌پلیمر واگذار شده اما خبر رسید که ظاهرا اسپانسر دیگری از راه رسیده و این تیم را می‌خواهد تا برای حضور در لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور آماده شود، اما هنوز وضعیت مشخص نیست.

 

نزول جایگاه جوانان صبا به لیگ دسته اول

تیم جوانان صبای قم سال گذشته در لیگ برتر فوتبال جوانان باشگاه‌های ایران حضور داشت، تیمی که توانسته بود با کسب مقام قهرمانی لیگ دسته اول ایران به لیگ برتر راه یابد اما به دنبال نابودی تیم بزرگسالان صبا این تیم وضعیتی بسیار بد پیدا کرد و با کسب نتایج ضعیف بار دیگر به لیگ دسته اول بازگشت اما همین تیم برای لیگ دسته اول امسال در وضعیت نامشخص قرار دارد.

 

نوجوانان افشید و چالش مشکلات اقتصادی

سرانجام به تیم نوجوانان صبای قم می‌رسیم، تیمی که در سال قبل به افشید تغییر نام داد و در رقابت با تیم های مطرح فوتبال ایران نظیر ذوب‌آهن اصفهان و فولاد مبارکه سپاهان در لیگ برتر جایگاه خود را حفظ کرد اما این تیم هم وضعیت مبهمی دارد و هنوز مشخص نیست که آیا افشید با این وضعیت مالی و اقتصادی توانایی تیم‌داری در لیگ برتر را دارد یا خیر؟

 

لزوم پیگیری هیأت فوتبال برای تعیین وضعیت نمایندگان قم

اما اینکه هیأت فوتبال استان قم چرا وضعیت تیم‌های مورد پوشش خود را سریع‌تر مشخص نمی‌کند جای سوال است؟ یکی از مهمترین وظایف یک هیأت ورزشی آن هم نظیر فوتبال که پرمخاطب محسوب می‌شود، توجه و رسیدگی به تیم‌های زیر مجموعه خود است، البته با این توضیح که وظیفه یک هیأت ورزشی تیم‌داری نیست، اما این نکته را نباید فراموش کرد که همچنان از گذشته درس نمی‌گیریم و اگر چنین باشد امسال هم باید انتظار چند سقوط دیگر در ورزش قم را داشت