کد خبر ۷۴۵۰۲ ۱۴۷ بازدید انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۱
مدیرکل ستاد بحران قم مطرح کرد؛

ممنوع کردن شنا در سیل بند‌ها و مخزن سد‌های قم

اوروجی گفت: شنا در سیل بندها، استخر‌های کشاورزی و مخزن سد‌های این استان قم به دلیل خطر غرق شدگی، ممنوع است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محسن اوروجی مدیرکل ستاد بحران قم گفت: متاسفانه به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی، از ابتدای امسال تا کنون ۶ تن در سیل بندها، استخر‌های کشاورزی و مخزن سد‌های قم دچار غرق شدگی شده و جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: با توجه به بارش‌های خوب باران در هفته‌های ابتدای سال جاری، حجم تمام سیل بندها، استخر‌های کشاورزی و مخزن سد‌های استان در بالاترین سطح خود است و به همین دلیل رعایت نکات ایمنی از جمله خودداری از شنا در این مکان‌ها باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل ستاد بحران استانداری قم با ممنوع و غیراصولی دانستن شنا کردن در این مکان‌ها گفت: تابلو‌های شنا ممنوع در اطراف سیل بند‌ها و مخزن سد‌ها نصب شده است.

اوروجی افزود: گرمای تابستان موجب افزایش حضور جوانان و خانواده‌ها در اطراف این سازه‌های آبی می‌شود که به خانواده‌ها و همه همشهریان توصیه می‌کنیم تا مراقب خود و فرزندانشان بوده و از شنا در این مکان‌ها به شدت اجتناب کنند.

وی ادامه داد: در تازه‌ترین مورد از غرق شدگی، جمعه هفته گذشته جوانی ۳۴ ساله به دلیل شنا در سیل بند یکی از روستا‌های دهستان قاهان غرق شده و جسد بی جان او پس از پنج ساعت جستجو توسط تیم‌های غرق نجات آتش نشانی از آب بیرون کشیده شد.