کد خبر ۷۴۶۵۲ ۳۸۵ بازدید انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

افتتاح فاز اول شهرک خودرویی قم در دهه کرامت

طلایی گفت: شهرک خودرویی قم ۵ فاز و شامل ۱۶ بلوک است که فاز نخست آن در سه فاز در دهه کرامت افتتاح خواهد شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حسن طلایی و محمود مسگری اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم در بازدید از شهرک خودوریی قم از نزدیک در جریان روند آماده سازی این شهرک قرار گرفتند.

حسن طلایی در این بازدید با اشاره به اهمیت وجود شهرک خودرویی در قم،عنوان کرد: شهرک خودرو قم در زمینی به مساحت ۳۳۰ هزار مترمربع در قالب بیش از هزار و ۵۰۰ واحد خدمات خودرویی، نمایشگاهی، نمایندگی‌های مجاز، خدمات جانبی و کلیه امکانات مورد نیاز در زیربنای ۱۵۰ هزار متر مربع به همراه پارکینگ‌های روباز و مسقف و معابر استاندارد و عریض با مشارکت سازمان میادین شهرداری قم و بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی با اشاره به مشکلاتی که صنوف خودرویی و آلاینده در شهر خصوصا در معابر مناطق مرکزی ایجاد کرده‌اند تصریح کرد: به دلیل پراکندگی صنوف خودرویی در سطح شهر و در خیابان‌ها و محله‌های مختلف، مردم قادر به کسب خدمات در یک نقطه نبوده و برای یافتن خدمات مورد نیاز خود مجبور به تردد‌های بیجا در سطح شهر بوده و این امر علاوه بر هدر دادن وقت و هزینه شهروندان، امکان رونق کسب و کار از صنوف را نیز سلب می‌کند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مقدس قم با اشاره به افتتاح فاز نخست شهرک خودرویی قم در دهه کرامت بیان کرد: شهرک خودرویی قم ۵ فاز و شامل ۱۶ بلوک است که فاز نخست آن در سه فاز در دهه کرامت افتتاح خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: برای نمونه افرادی که قصد خرید خودرو را دارند، برای یافتن خودروی مورد علاقه و مناسب خود لازم است خیابان‌های مختلف شهر را طی کرده و به نمایشگاه‌های مختلف سر بزنند. این مورد علاوه بر ایجاد ترافیک و آلودگی بی مورد هوا و نیز اشغال فضا‌های پارک در خیابان‌ها مردم را نیز دچار سردرگمی کرده و انتخاب را برای مردم سخت می‌کند.

وی با اشاره به مزایای تجمیع خدمات در شهرک خودرویی  تصریح کرد: اما در مقابل با تمرکز تمامی نمایشگاه داران در یک منطقه علاوه بر راحتی شهروندان می‌توان فضای پارک مناسب و خدمات تفریحی جانبی در خوری را ایجاد کرده تا خانواده‌ها جهت خرید خودروی خود به این مکان مراجعه کرده و از تعداد بسیار زیاد نمایشگاه بازدید نموده و خودروی خود را انتخاب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه این ویژگی خاص موجب می‌شود تمامی شهروندان به دلیل سهولت و انتخاب زیاد به این شهرک مراجعه کرده و اوضاع کسب و کار صنوف نیز به به طرز قابل توجه‌ای بهبود یابد یادآورشد: همچنین ایجاد یک بورس بزرگ در یک منطقه موجب می‌شود از شهر‌های دیگر نیز به این شهرک مراجعه کنند و این مثال دقیقأ برای سایر صنوف خودرویی نیز قابل تعمیم است.